Ansluta panna mot rökrör
Ansluta panna mot rökrör
Hej allihopa.
Jag har just anslutit en ny ni Pellux panna i mitt hus och alla rör och dylikt är färdiga.
Men en fråga:
Hur skall rökröret anslutas mot pannan?
Skall röret bara ligga mot pannanslutningen med ett rep i mellan?
Blir detta isåfall tätt?
MVH
Marcus
Jag har just anslutit en ny ni Pellux panna i mitt hus och alla rör och dylikt är färdiga.
Men en fråga:
Blir detta isåfall tätt?
MVH
Marcus
Försöker idag bränna i en Pellx
Styrning med en Siemens PLC är på G
Tätheten blir säkert bra nog om bara delarna sitter hyggligt ihopa. Jag har hål i mitt rökrör som inte är tätat (för rökgasmätning) och så länge du kan lita på draget i skorstenen har du inga problem.
Är det någon som vet om det finns några krav på täthet från myndigheternas sida?
Någon praktisk konsekvens av otätt system mer än att det kan bli lite extra dragbegränsning? (Dragbegränsarna är ju i och för sig ett mått på hur tätt ett system ska vara, de är ju inte överdrivet tätade.)
/NRG
Är det någon som vet om det finns några krav på täthet från myndigheternas sida?
Någon praktisk konsekvens av otätt system mer än att det kan bli lite extra dragbegränsning? (Dragbegränsarna är ju i och för sig ett mått på hur tätt ett system ska vara, de är ju inte överdrivet tätade.)
/NRG
KMP PX 21 från 2005, TMV panna 1987, Vida pellets
Som elpanna fungerar den fin fint. Jag skall se om jag kommer starta pelletsbrännaren i den ikväll.Pellerik skrev:Du kan ju täta med pannkitt, eller brandfogsmassa, finns hos de flesta bygghandlare. Funkar Pelluxen bra?
Tack då skall jag fixa fast rökröret.
/MA
Försöker idag bränna i en Pellx
-
- Energiprofet!
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Ansluta panna mot rökrör
Sitter det inte ett rep i rökröret??mackez skrev:Hej allihopa.
Men en fråga:
Blir detta isåfall tätt?
MVH
Marcus
Det gjorde de då i min nibe keram o de blir tätt..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd