ja vi har också det hemma och funkar kanon, men vi har bara låda när vi är bortresta. luktar inte ett smack och är betydligt billigare än sand.
Har en bror som kör lastbil han körde en full last pellets (bil o vagn) till nån hamn. Pelletsen skulle till England och säljas som kattströ. Pellets tillverkaren var helnöjd sålde han pelletsen som kattströ fick han mycket högre kilopris.
Ariterm Biomatic+ 20UL med Bequem 20D. 5,5 meter skorsten dim 125 med Tigex 25 i botten.
Pelletsförråd MAFA 300l m. Ecotec matarskruv
1 1/2 plansvilla på 200m2 från 1897.
En kompis som hade marsvin fick pellets till strö, fungerade jättebra.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Har kört med pellets istället för sant i en vecka nu. Riktigt bra får jag säga. Luktar inte och suger åt sig bättre än kattsanden. Billigare blir det också!!
Ariterm Biomatic+ 20UL med Bequem 20D. 5,5 meter skorsten dim 125 med Tigex 25 i botten.
Varken katterna eller hundarna äter pellets här. Jag har haft det som kattsand länge, himla praktiskt och behändigt OM man tippar ur hela lådan istället för att försöka 'mocka' den.
Ponnyerna däremot är inte övertygade om att bränslepellets inte är mat, de bet sönder en säck nere i stallet och tog iaf en mun var innan jag hann stoppa dem. Men inte ens 'jag äter allt'-hunden som dessutom äter vedträn skulle äta en endaste träpellets
AlexandraW skrev:Varken katterna eller hundarna äter pellets här. Jag har haft det som kattsand länge, himla praktiskt och behändigt OM man tippar ur hela lådan istället för att försöka 'mocka' den.
Det skall finnas speciella lådor där spånet rinner ner i nästa nivå. Jävligt smidigt verkar det som!