Är det någon som har några erfarenheter av modulskorstenen som denna leverantör säljer? pelletskungen.se
Är det någon skilnad på modulskorstenar avsedda för kaminer resp. pannor.
Tar gärna emot tips om vart jag kan handla bra och prisvärd skorsten till min VB Star panna. Den skall vara totalt 4,5m och utan vinklar.
Mvh Stefan.
Modulskorsten
Modulskorsten
Värmebaronen Star -99 som står i garaget och väntar på installation.
Jag har beställt och monterat en 150 mm skorsten av denna typ. Mycket lätt att montera med klämringar och silikonringar. Säkrade dock med pannkitt i alla skarvar för extra täthet. Kan vara helt onödigt men ett mindre jobb att göra. Jag är mycket nöjd.
Betalade 9900:- för min 6,8 meters pipa mot över 20'' för en NVI skorsten.
Betalade 9900:- för min 6,8 meters pipa mot över 20'' för en NVI skorsten.
Skall konvertera om huset till vattenburen ved med acktank m.m
Körde i gamla kåken
Nibe City VX 13 -1999
Viking B 16 GL -2006
CBJ autoshunt
380 liters soptunneförråd
Körde i gamla kåken
Nibe City VX 13 -1999
Viking B 16 GL -2006
CBJ autoshunt
Min skorsten går utvändigt husgavel och står med hela tyngden på pannan. Varje sektion väger 11 kg så totalvikten på skorstenen är 77 kg.
Har 3 väggfästen utvändigt. Bekymmret här är att fästena bara går att justera 5 cm så jag fick bocka till ett par aluminiumplåtar att fästa i väggen som jag sedan satte väggfästena i med M6 bult.
Beställde även en genomföringsplåt på taket som silikonats med marinsilikon runt skorstenspipan.
Har 3 väggfästen utvändigt. Bekymmret här är att fästena bara går att justera 5 cm så jag fick bocka till ett par aluminiumplåtar att fästa i väggen som jag sedan satte väggfästena i med M6 bult.
Beställde även en genomföringsplåt på taket som silikonats med marinsilikon runt skorstenspipan.
Skall konvertera om huset till vattenburen ved med acktank m.m
Körde i gamla kåken
Nibe City VX 13 -1999
Viking B 16 GL -2006
CBJ autoshunt
Körde i gamla kåken
Nibe City VX 13 -1999
Viking B 16 GL -2006
CBJ autoshunt
Se även denna länk: http://www.schiedel.se