Räcker varmvattnet från Janfires pelletpanna?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
cy_berg
Gallringsobjekt

Räcker varmvattnet från Janfires pelletpanna?

Inlägg av cy_berg »

Hej!
Jag sonderar just nu terrängen för att köpa en pelletsanläggning till vår gamla SKånelänga. Jag har fått Janfire rekommemderat av en bekant som också har tipsat om en firma i närheten av oss som ska vara duktiga på att installera Janfires produkter. VI har haft en säljare på besök som verkade väldigt seriös, men hans uppgifter kring mängden varmvatten man kan krama ur en panna från Janfire var lite knapphändig så att säga. Min fråga är: Vi kommer att köpa någon from av hörnbadkar/bubbelbad och jag vill vara säker på att varmvattnet i pannan räcker till att fylla denna typ av stora badkar utan att man behöver tappa upp lite vatten i taget. Vad är erfarenhet kring detta hos er Janfire-ägare?

Jag har också läst några trådar här kring problemen med NH-brännare. Är det så att ni generellt sett skulle rekommendera att köpa en Flex-A istället?
/Kristian
JohanKD
Entusiast!

Inlägg av JohanKD »

Jag har problem med varmvattnet, men jag har en Nibe city med Janfire NH-brännare så det var inte riktigt svaret på din fråga.

Men jag har tidigare haft en Flex-a men nu bytt till NH-brännaren. Flex-a krånglade en hel del, jag verkar fått ett måndagsexemplar, men min nya NH-brännare har aldrig krånglat. Visst, min kastar också ut några pellets men ännu har inte det varit något problem. Jag har också en annan (sämre?) konsistens på askan men det kan bero på felaktig inställning.

Jag har inte sett någon annan brännare än Janfires men jag måste säga att de utstrålar kvalitet, även om min flex-a krånglade en hel del.

Lycka till med inköpet, jag funderar på att så småningom byta till en mer pelletsvänlig panna.
Fjärrvärme!
ca 250 m2 att värma
Tidigare Flex-A och NH
kurreburre
Prima virke

Funkar fint

Inlägg av kurreburre »

Vi har en NH med combifire, och vi har inte haft några problem med varmvattnet. Vi är 3 stycken som dushar ganska länge varje morgon, och det funkar, men då har ju pannan 150l i sig oxå, men kanske är det inte tillräckligt för en stor bubbelkopp
Janfile integral panna med NH brännare och pellistore
Skriv svar