Värmereflektorer?

Skriv svar
Krister
Stor entusiast!
Kontakt:

Värmereflektorer?

Inlägg av Krister »

Någon som vet om det här är något att ha?
http://www.vreflektor.se/
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
spliffan
Stor entusiast!

Inlägg av spliffan »

hej hej...
Såg nån annons på blocket innan om dom där.. Visst lär det funka, men du lär ju inte märka nån större skillnad kanske!

Dom lär ju göra bort sig på annonsen, så fort man ser den "iaf jag" tänkte jag ojdå en sån lär ju kosta 50spänn hos lokala plåtverkstan;)
janfire flex-a nibe city vx
2våning tegelkåk 1909
170m2
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Om man antar att all värme som strålar in på väggen går rätt ut i det fria kan den nog löna sig. Mitt hus har något man kalla "isolering" och värmar jag upp väggen kommer den väggen mestendels att värma upp luften som strömmar förbi vilket gör att denna reflektor inte är en potta piss värd.

Ska jag spara mätbart ska jag byta fönster däremot eller lägga en plexiglasskiva framför på vintern, det är oerhört mer effektivt på att spara värme.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
hajof70
Stor entusiast!
Kontakt:

Inlägg av hajof70 »

Själv har jag vare sig åsikt eller kunnande i frågan men de har diskuterats vid några tillfällen på byggahus.se och sågats grovt vid samtliga....
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) måste väl gå lika bra med värme o ljuddämpande isolmattor från biltema som man klär undersidan av bilhuvar o motorbåtskåpor eller???
:? mvh-UB
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) måste väl gå lika bra med värme o ljuddämpande isolmattor från biltema som man klär undersidan av bilhuvar o motorbåtskåpor eller???
:? mvh-UB
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
Skriv svar