Hejsan!
Vad finns det egentligen för pelletsbrännare som passar rakt av i ett oljebrännar hål? biona och nårra 12v som man måste tända manuellt känner jag till men finns det några fler?
jag har en VB Triomax som jag vill ha en brännare till som skall sitta i oljedelen.
mvh
Jonas
Vilken Pelletsbrännare
Nej det är nog dom två (Biona & Infraheat), kan tänkas det finns någon till, men jag tycker inte du ska titta dig blind på det, de flesta andra brännare passar fint, man får skruva bort flänsen för oljebrännaren och så får du en plåt med som du skruvar utanpå där brännaren passar, inga större problem.
Det är svårt att få en pelletsbrännare att fungera bra i ett litet 89mm's hål, det är därför de flestra brännarna är lite större (runt 125x125mm, ofta fyrkantigt hål).
Det är svårt att få en pelletsbrännare att fungera bra i ett litet 89mm's hål, det är därför de flestra brännarna är lite större (runt 125x125mm, ofta fyrkantigt hål).
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
-
- Ungskog
Jag har bara haft min i 2 månader men är väldigt nöjd, den har funkat klockrent hittils.
Företaget är väldigt bra att ha att göra med, bra service och lätta att få tag på.
Brännaren har funnits i snart 15 år så den bör vara väl beprövad, och är mycket gediget byggd, lätt att installera och lätt att justera in.
Den enda man kan klaga på i så fall är att den har fast hysteras på termostaten, men om det skulle vara ett problem så kan man givetvis byta mot en annan termostat om man vill, men för de flesta så är det inget större problem.
Företaget är väldigt bra att ha att göra med, bra service och lätta att få tag på.
Brännaren har funnits i snart 15 år så den bör vara väl beprövad, och är mycket gediget byggd, lätt att installera och lätt att justera in.
Den enda man kan klaga på i så fall är att den har fast hysteras på termostaten, men om det skulle vara ett problem så kan man givetvis byta mot en annan termostat om man vill, men för de flesta så är det inget större problem.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)