Flytt av vattenavläsare

Skriv svar
Grimreaper
Lärjunge!

Flytt av vattenavläsare

Inlägg av Grimreaper »

Så, för att gå vidare i mina planer på ett pelletsförråd så kommer jag att rymma mer, och bygga oerhört mkt smartare om jag kan flytta på min vattenavläsare (då den sitter på samma vägg där pelletsen ska blåsas in från lastbil). Detta skulle innebär att jag (eller rättare sagt en VVSare) måste dra om vattenledningen en bit (löper från avläsaren och sedan upp längs taket, och den ska sitta 70cm från golvet..), så den går i den höjd vattenavläsaren ska sitta över golvnivå. Handlar om ca 3-4 meter ny ledning som ska dras + omdragningen av vattenmätaren.

Nån som gjort något liknande och vet vad det kan hamna på i arbetskostnad hos en VVSare? ... Måste kalkylera om det är värt mödan eller om jag får dras med mitt veckoförråd :(
Janfire NH, 1.20
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck

Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Re: Flytt av vattenavläsare

Inlägg av André »

Grimreaper skrev: Måste kalkylera om det är värt mödan eller om jag får dras med mitt veckoförråd :(
Klart att det är värt de.. :D

Bl.a så får du pelletsen iaf 300:-/ton billigare + att du slipper bära säckar..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Grimreaper
Lärjunge!

Inlägg av Grimreaper »

Mjo, sett så, så är det ju värt det. Såvida inte rörkrökaren ska ha 5 papp eller nått för jobbet så :(
Janfire NH, 1.20
Panna Combifire
CBJ autoshunt
Eldar: Solett Pellets, småsäck

Hus från 1955, tegelfasad, på 108kvm boyta (2 plan) + kallkällare, 2glas fönster, dålig isolering.
thomasx
Energiprofet!

Inlägg av thomasx »

Ring rörkrökaren och fråga, du får snabbara och mer rätt svar där än här :)

Så himla dyrt kan det inte bli, det där fixar han på ett par tre timmar.

Hejhej

Thomas
Juggernaut
Lärjunge!
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Se bara till att allt går rätt till vid flytten så det blir plomberat efteråt.
En jag känner fick byta röret innan vattenmätaren, en hel del gjordes själv lite fick han hjälp med av en rörpulare och lite gjorde en tredje. När kommunen skulle byta mätre ett tag senare blev ett jäkla liv en gång för att det var inte plomberat som det skulle.
Sen blev det ett jäkla gnäll från han sida på kommunen som var på honom. Han hävdade ju att han inte snott vatten, men det är inte lätt att bevisa.
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
Skriv svar