Vedhatarna

Här diskuteras allt kring vedeldning
hottuna
Prima virke
Inlägg: 47
Blev medlem: fre 11 mar, 2005 09:32
Ort: Skurup, södra Skåne

Inlägg av hottuna »

Jag blev lite rädd efter det Knutte skrivit eftersom det kom upp en banner på värmepumpar. Jag har minsann inte syndat och tittat på sådana där hemsidor :lol:

Knutte skrev
Den läser av era cookies i datorn och styr då ut rätt reklam till ER.
hade ni bara varit på bilsidor och värmepumpsidor t.ex. Då hade ni fått reklam om bilar och värmepumpar.

Prova att rensa cookiesen och surfa på enbart bilsidor och så. och sen gå in på vedhatarna igen så ser ni
Jag provade detta från några annan datorer från olika IP adresser som definitivt inte varit inne på några pellets eller bionergisidor överhuvudtaget.
Och vips till min glädje kakelugnsreklam jajjamensan. Inte samtliga gånger men ett par i alla fall

Det stämmer nog i de flesta fall det här med cookies men dessa banner, men definitivt inte alltid.

/Rikard
Senast redigerad av hottuna den tis 24 okt, 2006 09:37, redigerad totalt 1 gånger.
(-96 Focus-TMV Compact 2000) (-05 KMP PX21)
kusteldaren
Prima virke
Inlägg: 56
Blev medlem: fre 02 dec, 2005 09:55
Ort: Kode
Kontakt:

Inlägg av kusteldaren »

troligare är nog att sitens innehåll styr banners.
och eftersom ordet ved och vedeldning förekommer rätt många gånger är det ganska logiskt om kakelugnen dyker upp.
Eldar idag en Klafreström 66:a utan tankar och ibland med olja. Skall byta system inom 2år.
Tommy
Ungskog
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 26 aug, 2005 13:40
Ort: Filipstad

Inlägg av Tommy »

Tommy!!! Hur fungerar din vedex 1000, har precis börjat att sätta in min är lite nyfiken om du är nöjd. Ska även köra pellets i min
Har nu en Euronom-73 med en iwabo brännare
Ska in med en vedex1000 och 1000l acc
/Mattias
Den fungerar bra, jag har haft lite problem med inrykning när jag ska lägga in ved efter tändbrasan men det har blivit bättre nu när det blivit lite kallare ute, och jag har har lungnat ner mig och låtit tändbrasan bli till en fin glödbädd.

Jag har även bytt den nedre luckan på garantin, den är ju uppbygg så att man har själva stommen på den så sitter det eldfast sten, sedan på den en 4mm plåt och eftersom plåten är skruvad direkt på stenen så kan man ju tänka sig vad som händer. I mitt fall så slog sig plåten så att stenen knäcktes rejält. Jag tror att det kommer att hända med luckan som jag fick nu också, konstruktionen som den är nu är inte bra. Jag har klurat ut en egen konstruktion på luckan som jag förmodligen kommer att testa när nuvarande lucka blir kass.

//Tommy
Nibe vedex 1000, 1 kubik ack, laddomat 21,ThermOmatik reglersystem
Tommy
Ungskog
Inlägg: 18
Blev medlem: fre 26 aug, 2005 13:40
Ort: Filipstad

Inlägg av Tommy »

Tommy!!! Hur fungerar din vedex 1000, har precis börjat att sätta in min är lite nyfiken om du är nöjd. Ska även köra pellets i min
Har nu en Euronom-73 med en iwabo brännare
Ska in med en vedex1000 och 1000l acc
/Mattias
Den fungerar bra, jag har haft lite problem med inrykning när jag ska lägga in ved efter tändbrasan men det har blivit bättre nu när det blivit lite kallare ute, och jag har har lungnat ner mig och låtit tändbrasan bli till en fin glödbädd.

Jag har även bytt den nedre luckan på garantin, den är ju uppbygg så att man har själva stommen på den så sitter det eldfast sten, sedan på den en 4mm plåt och eftersom plåten är skruvad direkt på stenen så kan man ju tänka sig vad som händer. I mitt fall så slog sig plåten så att stenen knäcktes rejält. Jag tror att det kommer att hända med luckan som jag fick nu också, konstruktionen som den är nu är inte bra. Jag har klurat ut en egen konstruktion på luckan som jag förmodligen kommer att testa när nuvarande lucka blir kass.

//Tommy
Nibe vedex 1000, 1 kubik ack, laddomat 21,ThermOmatik reglersystem
Mattiass
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: sön 22 maj, 2005 11:02

Inlägg av Mattiass »

låter bra Tommy..
Får hålla lite koll på nedre luckan.
/Mattias
Skriv svar