Pelletsavtal Telge energi
Pelletsavtal Telge energi
Hej
Skalls nart flytta till första huset och därmed oxå installera en pelletsbrännare (Janfire Flex-A) och funderar på det här med pelletsavtal, är det vettigt? Telge energi har ett där man kan binda sig i 24 månader med minst 16 pallar till ett pris av 2280kr/pall eller ett år (8 pallar) för 2200kr/pall. Det är 8mm pellets som man får (funkar det till janfiren?). Är det ett bra pris (är med frakt) och man får det uppdelat jämt mellan månaderna och slipper ha stora klumpsummor. Pelletsen de säljer är från Neova.
http://www.telgeenergi.se
Andra företag som erbjuder avtal och som kan leverera till skåne (kristianstad området)
Mvh /Thomas
Skalls nart flytta till första huset och därmed oxå installera en pelletsbrännare (Janfire Flex-A) och funderar på det här med pelletsavtal, är det vettigt? Telge energi har ett där man kan binda sig i 24 månader med minst 16 pallar till ett pris av 2280kr/pall eller ett år (8 pallar) för 2200kr/pall. Det är 8mm pellets som man får (funkar det till janfiren?). Är det ett bra pris (är med frakt) och man får det uppdelat jämt mellan månaderna och slipper ha stora klumpsummor. Pelletsen de säljer är från Neova.
http://www.telgeenergi.se
Andra företag som erbjuder avtal och som kan leverera till skåne (kristianstad området)
Mvh /Thomas
Låter inte så intressant, jag beställde 4 pallar av OKQ8 i fredags för 2208 spänn pallen. fast om priset rasar iväg mycket så kan det ju vara intressant, men jag tycker nog att priset ska vara ett par hundralappar lägre än så om man ska binda sig.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Jag ringde till Telge med anledning av deras Internetreklam med dessa erbjudanden. När jag sedan fick hem mer information visade det sig att de annonserade priserna bara gällde i Norrland..
Jag tvekar också att ingå ett avtal med dem, då deras juridiska avtal har mycket att önska, tycker jag. Bland annat finns det inga begränsningar i hur långa leveranstider de kan tillämpa. Man har aldrig rätt att häva avtalet ändå. Eller ha rätt till någon ersättning/avdrag.

Jag tvekar också att ingå ett avtal med dem, då deras juridiska avtal har mycket att önska, tycker jag. Bland annat finns det inga begränsningar i hur långa leveranstider de kan tillämpa. Man har aldrig rätt att häva avtalet ändå. Eller ha rätt till någon ersättning/avdrag.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Och i norrland lär dom ine få sälja några större mängder då dom ligger 300-400:-/ton högre än luleå o skellefteå (solett) pris enligt dom som ringt o kollat..GoForIt Pellets skrev:Jag ringde till Telge med anledning av deras Internetreklam med dessa erbjudanden. När jag sedan fick hem mer information visade det sig att de annonserade priserna bara gällde i Norrland..![]()
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- Lärjunge!
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Med de prisskillnader som råder mellan landets norra resp. södra delar är det väl snart lönsamt att bekosta frakten separat.
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Frakten mellan Skellefteå-Gävle är ca 200:-/tonGoForIt Pellets skrev:Med de prisskillnader som råder mellan landets norra resp. södra delar är det väl snart lönsamt att bekosta frakten separat.
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Verkar inte vara några turbonissar där på Telge ,jag
mailade dom och undrade om man kunde få pellets från
SCA BioNorr istället om man beställde från dom.Pga att
jag inte tyckte Såbis var någon höjdare i vintras.Det var
c:a 2 veckor sedan har inte hört något än.Men det kanske
kommer nåt svar någon gång?Fick nåt auto svar att mitt
meddelande hade kommit fram
Wepe
meddelande hade kommit fram
Vi kommer personligen att ta hand om ditt ärende snarast möjligt

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Man kan ju alltid hoppas att de är snabbare än vad Vestmarka är.....wepe skrev:Verkar inte vara några turbonissar där på Telge ,jag
meddelande hade kommit framVi kommer personligen att ta hand om ditt ärende snarast möjligt![]()
Wepe
Skickade in några frågor till dem via deras hemsida, fick autosvar att de tagit emot mina frågor och att de skulle behandlas, sedan har det hänt ...... ingenting...... och frågorna fick de av mig i våras............

Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.