fortsatt konverteringsbidrag?
-
- Späd planta
fortsatt konverteringsbidrag?
Hej!
Kommer bidraget för att byta från oljeuppvärmning till pellets/värmepump/fjärrvärme att finnas kvar? Har den nya regeringen några andra planer?
Kommer bidraget för att byta från oljeuppvärmning till pellets/värmepump/fjärrvärme att finnas kvar? Har den nya regeringen några andra planer?
-
- Pannrumstomte!
Re: fortsatt konverteringsbidrag?
Pratede med en kvinna på länsstyrelsen i förra veckan. Hon sa att det redan var avkortat och skulle bara gälla t.o.m. 2007. Ingen annan jag pratat med har hört talas om detta. Undrar om hon hade rätt för sig?anderslofberg skrev:Hej!
-
- Pannrumstomte!
Re: fortsatt konverteringsbidrag?
Pratede med en kvinna på länsstyrelsen i förra veckan. Hon sa att det redan var avkortat och skulle bara gälla t.o.m. 2007. Ingen annan jag pratat med har hört talas om detta. Undrar om hon hade rätt för sig?anderslofberg skrev:Hej!
-
- Pannrumstomte!
- Stugsittaren
- Pannrumstomte!
Det bästa är att ringa länsstyrelsen och fråga de har bra koll på läget. JAg har precis fått beslut om mina 14 000. Känns skönt om den nya regeringen skall börja avveckla detta.
Egentligen skulle det varit bättre om detta bidrag inte kommit till överhuvudtaget. Det har gett en rusch som fått hjälpt till att få höga priser på pellets då industrin inte byggts ut i samma takt.
Egentligen skulle det varit bättre om detta bidrag inte kommit till överhuvudtaget. Det har gett en rusch som fått hjälpt till att få höga priser på pellets då industrin inte byggts ut i samma takt.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
-
- Späd planta
Konverteringsbidraget för att byta olepannan är på väg att ta slut. Pengarna räcker nog bara en bit in på nästa år och det kommer troligtvis inte några nya pengar. Däremot ser det ut som att bidraget för att få bort direktverkande el räcker längre.
http://hd.se/inrikes/2006/11/07/bidrag- ... laenga-ut/
De länkar även till 3 andra artiklar som handlar relaterade saker.
http://hd.se/inrikes/2006/11/07/bidrag- ... laenga-ut/
De länkar även till 3 andra artiklar som handlar relaterade saker.