Även integratorn som ingen kunnat ge ett bra svar på än
k-värde
k-värde
Ni som har pillat på värde k-värde täljare och nämnare... har ni fattat vad det betyder...?
(inte ens mbio)
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
reaktion
K.värdena ställer hur mycket matningen skall korrigeras upp/ned i förhållande till måltemperaturen och det återkopplade värdet Ti.integrator.
Den exakta ekvationen har ju bara killen som gjort styrsystemet, P-O. Men han svarar inte på detta om man mailar honom.
Den exakta ekvationen har ju bara killen som gjort styrsystemet, P-O. Men han svarar inte på detta om man mailar honom.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
K-värde bästemmer också vad kan vara lägst matning på huvud bränning program.
T.ex orginal värder för det 4 och menar att matningen kan inte gå nedre än 25% på programmet.
K-värde 7 (=>100-87,5%=12,5%) och Ti.Integrator värde (i pelconfig) 65 (12,5% om) gör det mögligt ar mata 8%.
K-värde 6 (=>100-75%=25%) och Ti.Integrator värde 65 gör det mögligt ar mata16%. Om man har Ti.Integrator original värde 50 gör det att Biona kan mata 12,5% på huvud programmet.
Original K-värde 4 (=>100-50%=50%) och Ti.Integrator värde 50 gör det att Biona kan mata 25% på programmet.
Om det kalkulerar för gå nedre från dessa regel det kommer at vara alltid Min matning %.
Jag vet inte hur K-värde nämnare funkar.
T.ex orginal värder för det 4 och menar att matningen kan inte gå nedre än 25% på programmet.
K-värde 7 (=>100-87,5%=12,5%) och Ti.Integrator värde (i pelconfig) 65 (12,5% om) gör det mögligt ar mata 8%.
K-värde 6 (=>100-75%=25%) och Ti.Integrator värde 65 gör det mögligt ar mata16%. Om man har Ti.Integrator original värde 50 gör det att Biona kan mata 12,5% på huvud programmet.
Original K-värde 4 (=>100-50%=50%) och Ti.Integrator värde 50 gör det att Biona kan mata 25% på programmet.
Om det kalkulerar för gå nedre från dessa regel det kommer at vara alltid Min matning %.
Jag vet inte hur K-värde nämnare funkar.
Jämä Junior 121 -82 (150 l) + Biona #1023 + Oilon Junior -93 + 300 l el-panna + 6m2 solvärme, 110m2, brädhus år 1948 (energiklass E), 9 m pipan med KW i Åbo.