Nu har jag varit runt i hela stan för att hitta en lämplig askhink. Jag har tänkt mig en sån som motsvarer ca: 1,5 -2 grovis på varandra i höjd och en grovis diameter skulle vara helt fint.
Det enda jag har hittat är en hundmatshink med lock, den var faktisk perfekt (hundmotivet ville jag klara med svart spray) men den säljs enbart med en säck hundkäk!
Jag kan nog hitta den på postorder men det lär ju kosta ett halvt Persson-"torp" att få den skickat.
Nåja, jag får kolla när jag kommer i olika städer
Edit: Tack vara en vänlig själ på detta forum kommer det att lösa sig alldeles elegant.
Senast redigerad av Icecap den mån 06 nov, 2006 09:38, redigerad totalt 1 gånger.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Icecap skrev:Nu har jag varit runt i hela stan för att hitta en lämplig askhink. Jag har tänkt mig en sån som motsvarer ca: 1,5 -2 grovis på varandra i höjd och en grovis diameter skulle vara helt fint.
Det enda jag har hittat är en hundmatshink med lock, den var faktisk perfekt (hundmotivet ville jag klara med svart spray) men den säljs enbart med en säck hundkäk!
Jag kan nog hitta den på postorder men det lär ju kosta ett halvt Persson-"torp" att få den skickat.
Näpp, ingen hund! Jag är kattmänniska och frugan är allergisk.
Och att äta såna flingor till frukost det nästa halva år vore "en aning" tröttsamt, speciellt eftersom jag är mjölk-intolerant.
Är inte PK!
Hmmmm, Knodd var en skaplig kandidat men för låg tyvärr. Jag samlar den kalla aska i en gl. pelletssäck och detta vill jag ha stående i en lämplig behållare till soptippen kan ta hand om det.
Samma med färghinken, de finns inte höga nog och locket sitter som pitten i Grete.....
Letar vidare men tack för tipsen.
(Ja, jag vet, jag är så envis att ett åsna hade skämts)
Är inte PK!
Jag fick tag på billiga begagnade kruttunnor i plåt som är något grövre än grovis och dubbelt så höga. Tätslutande lock med gummipackning hade de också.
För säkerhets skull så glödeldade jag i botten på dem en gång då det låg lite krutstavar i bottenfalsarna.
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Försök få tag på en gammal soptunna i plåt, modell "sverkers röda", brukar stå lite överallt.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.