Var finns denna panna? har tittat på Janfire Varioflame men..... kom gärna med förslag på panna.
Sitter idag med en gammal ctc 265B på 270l, visst den kan funka men jag vill ha bästa tänkbara verkningsgrad om det går till en rimlig peng.

Har du redan en tekniktank eller? Annars finns det ju en tank med brännare i. Har ingen aning om den är bra men det verkar enkelt. Behövs ingen laddomat eller annat krimskrams.Wodda skrev:Har gjort ett flertal helomvändningar nu i mitt energi projekt. Nu behöver jag er hjälp och era synpunkter tack. En del av min anläggning ska bestå av en ren pellets panna utan en massa krimskrams i (funktion = värm vatten och skicka till teknik tanken, alltså så lite vatten som möjligt är jag ute efter)
Var finns denna panna? har tittat på Janfire Varioflame men..... kom gärna med förslag på panna.
Sitter idag med en gammal ctc 265B på 270l, visst den kan funka men jag vill ha bästa tänkbara verkningsgrad om det går till en rimlig peng.
Antingen är det en bionet 12/20+ du söker (extern förrådsmatning)Wodda skrev:Låt säga att jag bara skulle vilja elda med pellets och inget annat. det jag inte vill ha är typ vvb eller kamrör massa teknik och annat tjafs. enkelt ska det vara och lite vatten för snabb uppvärmning.