Hallå,
Håller på att installera min nya Integralpanna. Sladden mellan panna och brännare har en kontakt i ena änden. Den passar där den ska i brännaren. I andra änden har jag fyra ledare, grön/gul, svart, brun, grå. Det ser alltså ut som det är tänkt tre faser och jord. Det följer med en kontakt att sätta i änden på de fyra ledarna. Den kontakten passar sedan i pannan. Kruxet är att jag inte vet hur jag ska koppla sladdarna. Har lossat höljet på kontakten som är fast i pannan. Där finns jord, nolla, fas och en ledare till, troligen någon ledare för informationsutbyte.
Är det någon som har gjort detta själv, eller kan lossa på höljet på kontakten som fäster i pannan och kan berätta hur det ser ut?
Jag har en bild på mitt problem, men vet inte hur jag ska lägga in den här! men jag mailar den gärna.
Och jo, jag vet att man ska vara behörig för att få göra detta...
Kram å tack på förhand för din hjälp
Stefan[/img]
Inkoppling NH mot Integralpannan
-
- Stor entusiast!
Inkoppling NH mot Integralpannan
Janfire Integral/NH med 8,4m3 bulk. Igångkört 1 dec 2006. 1,5 plan med källare. 100+65m2. Trähus från 1938, tegelfasad 1955. Örebro. Innan: 23000kWh med elpatron för värmen.
-
- Pannrumstomte!
Hej,
Det finns elschema i pannans installations instruktioner och även i brännarens.
Janfire nyttjar fas i två ledare.
Du har:
Jord, Gulgrön
Noll, Blå
Fas efter säkerhetstermostat, Svart
Fas efter säkerhetstermostat och drftstermostat. Brun
Nu vet du Janfires färger, nu behöver du bara titta i pannans installationsanvisning sista sidorna.
Mvh
Det finns elschema i pannans installations instruktioner och även i brännarens.
Janfire nyttjar fas i två ledare.
Du har:
Jord, Gulgrön
Noll, Blå
Fas efter säkerhetstermostat, Svart
Fas efter säkerhetstermostat och drftstermostat. Brun
Nu vet du Janfires färger, nu behöver du bara titta i pannans installationsanvisning sista sidorna.
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
-
- Stor entusiast!
tack för svaret
Fick faktiskt inte med någom manual till brännaren konstigt nog. Nu har jag laddat ner den. Det blev lite enklare kan man ju säga. Men det känns lite tokigt att koppla nollan i en grå ledare, men så verkar det bli. Tack för hjälpen
Stefan
Stefan
Janfire Integral/NH med 8,4m3 bulk. Igångkört 1 dec 2006. 1,5 plan med källare. 100+65m2. Trähus från 1938, tegelfasad 1955. Örebro. Innan: 23000kWh med elpatron för värmen.
-
- Pannrumstomte!
I Usa är nollan vit eller grå,
Inte för att combifire pannan kommer därifrån men ändå.
Färgerna är oviktiga. Man följer schemat och mäter sig fram.
Ibland har man fas i blå som är noll så man ska inte ta något för givet.
Det enda som man aldrig nånsin ens i sin vildaste fantasi ska gör är att använda gul/grön till något annat än skyddsjord.
Mvh
Inte för att combifire pannan kommer därifrån men ändå.
Färgerna är oviktiga. Man följer schemat och mäter sig fram.
Ibland har man fas i blå som är noll så man ska inte ta något för givet.
Det enda som man aldrig nånsin ens i sin vildaste fantasi ska gör är att använda gul/grön till något annat än skyddsjord.
Mvh
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.