Tändning

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
rautilap
Späd planta

Tändning

Inlägg av rautilap »

Har fått min ecoflex installerad förra fredagen, dvs all rör dragning men brännaren var kvar. Han sa att det var bara att sätta ditt och köra själv.
Så jag provade och den startade bra, matningen i skruven (2m) funkar bra. Brännaren tänder också och brinner bra, men efter ett antal timmar så har brännaren stannat och det är fullt med pellets i brännkoppen.
Displayen säger pellets saknas? Nja inte riktigt. Är det någon som kan hjälpa mig.
CTC Ecoflex m 2m skruv och bulk förråd,
Ej inkopplad Borö Ack 500l, 1st VV 20 slinga + 15 solsling för kommande paneler(Ej inkopplad)
Hus 150m2 + 150m2/källare. Golvvärme i hela huset.
topdop
Ungskog

Inlägg av topdop »

Hej.

Jag har råkat ut för detta vid två tillfällen i direkt anslutning till min nyinstallation.

Det har berott på följande två saker.

1. Matarskruven från förrådet har inte varit tillräkligt fyllt, detta märker man snabbt om det kommer kontinuerligt med pellets från skruven när den får ström.

2. Extern skruven funkar fint, men på något mystiskt vis (läs tvåårig dotter) så hade det smygit sig in en sten i mitt förråd ca 4cm lång som klättrat upp längs extern skruven och fastnat i internförrådet. Detta stoppade självklart mekaniken i brännaren och meddelade på displayen att pellets saknades.

Larmet Pellets saknas behöver inte betyda att pellets inte finns i brännarkoppen eller internförrådet, utan verkar även betyda att pellets inte kunde matas fram när det skulle tillföras.
Skriv svar