..det är lite obehagligt att sova just där ena björken kommer att falla om den faller..

suck. vinden ligger ALLTID på mot huset, eller så blåser det inte alls. trädet lutar ju mot huset hur jag än gör..André skrev:"väntade bara in rätt vind" Utan vindens hjälp hade vi inte fått den dit vi ville fick ja höra senare..
Ja det ska den klara..Martin Sköld skrev:suck. vinden ligger ALLTID på mot huset, eller så blåser det inte alls. trädet lutar ju mot huset hur jag än gör..André skrev:"väntade bara in rätt vind" Utan vindens hjälp hade vi inte fått den dit vi ville fick ja höra senare..
räcker kranen på en skogsbil att hålla emot med, o får monsterbjörkar att falla dit man vill?
min kompis skulle fråga sin farsa som kör sådan om han kunde hjälpa mig.
Jag hade inte haft kvar roten! Inte om det är nära huset...drar till sig alla möjliga kryp..som älskar att käka träd...är din kåk gjord av trä kan dom kanske förflytta sig dit när stubben är avklaradStugsittaren skrev:Problemet är väl snarare att det höga trädet skall trilla åt ett håll där det inte skadar något. Roten kan väl sitta kvar om jag får råda.