VV beredare som drivs av pannvatten

Skriv svar
Charlie
Stor entusiast!

VV beredare som drivs av pannvatten

Inlägg av Charlie »

Funderar på nån lösning för att förbättra vv kapaciteten, och då hittade jag denna:
http://www.warmeprodukter.se/acv.html

Nån som har erfarenheter av en sådan? Vad tror ni om denna jämfört med ack.tank med vv-slinga?
Janfire Flex-a i CTC1100 Family 25
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) klart att du får mer v-vatten om du dockar in en sådan mot pannan,
samma princip som jag hade i min CTC-Total innan mantelberedaren sprack( koppar), med den som är i duplex-metall lär du nog alldrig behöva byta ut den, om den är riktigt tillverkad (svettsad med tig och rotgasskydd)
MVH: UB
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
Charlie
Stor entusiast!

Inlägg av Charlie »

ub skrev:8) klart att du får mer v-vatten om du dockar in en sådan mot pannan,
samma princip som jag hade i min CTC-Total innan mantelberedaren sprack( koppar), med den som är i duplex-metall lär du nog alldrig behöva byta ut den, om den är riktigt tillverkad (svettsad med tig och rotgasskydd)
Jepp, att jag får tillgång till mer vv betvivlar jag inte. Frågan är hur jag ska jämföra den mot en ack.tank? Jag tycker det är svårt att hitta några bra uppgifter på vilken vv-kapacitet en ack.tank har. Om jag förstått det hela rätt så "kostar" inte en ack.tank nåt att driva i form av energi, utan rätt installerad kan man ju tjäna den. Med VVBn vet jag vilken VV kapacitet jag har, men å andra sidan "kostar" den att driva (återstår att ta reda på hur mycket).
Janfire Flex-a i CTC1100 Family 25
ub
Stor entusiast!

Inlägg av ub »

8) Hej!en acktank kostar givetvis att driva den värmer ju inte sig själv
ECOTEK A-4 I CTC TOTAL-85.
Skriv svar