Bionan är debattämne ....
Askmängden har jag fått uppfattningen att om man har en biona som funkar som den SKA (inte alla som gör tydligen) så ligger askmängden lika som för de flesta framåtbrinnande brännare.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Nä biosolpannan tycker iaf inte JAG är ett debattämne.
Suverän produkt.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Från http://www.solentek.se/
Biosolpannan - Ackumulatortank och panna i ett. 3 värmeväxlare för solvärme och tappvarmvatten, inbyggd panndel för pelletseldning. Elpatron 6 kW ingår 32.900:-
Biosolpanna med Iwabo pelletsbrännare inkl 2,5 m skruv och anpassningssats 54.400:-
Biosolpannan Biosolpanna med px 21 pelletsbrännare inkl 2,3 m skruv och anpassningssats 52.400:-
Jag tror elspiralens livslängd beror i mycket hög grad på hur ofta brännaren behöver starta. Har man acktank bör den hålla mycket mycket längre än som i mitt fall där brännaren går ett par ggr i timmen.
Diom Olja/El 1987, Pellx PX20 -01, varmluftständning. Senaste processorn. Dragbegränsare KW SID012. Stora Enso pellets. 85/80 m2 boyta/biyta, 21/18 grader, byggt -48. Se även www-knappen.
På tal om det här med tändspiraler som slits så hörde jag om någon som monterat ett glödstift eller vad det heter från en diselmerca. Han hade inte behövt byta den någonsin efter detta.
Men det kanske bara är en skröna!!!
.///M.V.H Mattias
#160m² teglad kåk. Biona i Bio-sol, 8m 125mm pipa. Rökgastemp 130, 13 m² Aquasol! Handölkasset i källaren!