en fråga
en fråga
hej!!!
jag har en ctctotal-83 å kör gordics på den ...
min fråga är :det sitter en mucket tjock plåt med längsgående hål i den behöver man ha den där eller kan man ta väck den för det känns lite som att den är i vägen...
någon som har någon aning?????????
tacksam för ett svar....
mvh buzz
jag har en ctctotal-83 å kör gordics på den ...
min fråga är :det sitter en mucket tjock plåt med längsgående hål i den behöver man ha den där eller kan man ta väck den för det känns lite som att den är i vägen...
någon som har någon aning?????????
tacksam för ett svar....
mvh buzz
yta:210kvm
boyta ca150
panna:ctc total-83
brännare:pellx20kw
boyta ca150
Får för mig att du pratar om plåtarna i pannan och vad jag vet så ska det sitta två plåtar totalt i en CTC total ..och tar man bort dom så får man allt för höga rökgastemperaturer.
Tipps sök i forumet ex på sökord CTC total, baffelplåt, baffel, rökgas, mm
Tipps sök i forumet ex på sökord CTC total, baffelplåt, baffel, rökgas, mm
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
japp det är det jag menar alltså den som sitter i oljeluckan den behövs alltså inte????
känns som den hämma värmen om den är där för jag tycker den tar lite mycket pellets eller är det någon annan som har någon annan uppfattning???
mvh buzz
känns som den hämma värmen om den är där för jag tycker den tar lite mycket pellets eller är det någon annan som har någon annan uppfattning???
mvh buzz
yta:210kvm
boyta ca150
boyta ca150
Nej den behövs inte, är till för vedeldning..buzz666 skrev:japp det är det jag menar alltså den som sitter i oljeluckan den behövs alltså inte????
mvh buzz
men vet inte om den "hämmar" efekten någont..
svärfar kör med sin i och det funkar ju fint.. går iofs mer pellets hos honom trots att han har 40m2 mindre och 30år nyare hus =)
CTC 265 med Rosslagsbrännare, 180m2, 1 ½ säck/dygn ej finjusterat=P