Thermia många larm

Skriv svar
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Thermia många larm

Inlägg av André »

Bequemen har då larm funktioner så de räker till :D

Larm för avgastemp högre än valt värde = sota pannan (följer med en tempgivare)
Timer larm ask tömning
Timer larm rengöring brännar kopp
Larm lite pellets kvar i föråd = (man lägger in hur mycke man fyllt förådet så räknar den ner hur mycke som ä kvar och larmar när de ä kvar t.ex 500 kg) 8) + att den visar antal kvarvarande driftsdagar med nuvarande medelförbrukning o hur många kg de är kvar i föråd..
Senaste 8 dyngnens medelförbrukning o Totala förbrukningen.. 8) :)
Hur många kall o varmstarter som ä gjorda.. mm mm

De här tror ja kan bli riktigt fränt.. :D
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Tunsta
Fröträd

Inlägg av Tunsta »

Fan!

Är det någon som vill köpa min A4....???
Verkar vara Thermian man skulle tagit i alla fall !

Ett bra citat:
"Hur man än vänder sig har man arselet bak"
EcoTec A4 i Eryl dubbelpanna -78 med motdragslucka Tigex 25, 3 meter flexskruv.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Tunsta skrev:Fan!

Är det någon som vill köpa min A4....???
Verkar vara Thermian man skulle tagit i alla fall !

Ett bra citat:
"Hur man än vänder sig har man arselet bak"
De ä ju samma person som konstruerade ecotec som bequemen...
Så man kan säga att thermian ä en vidarutveckling av ecotec´s brännare.

Jag stod i valet o kvalet mellan dessa två.. Tills jag hittade instruktionsboken hos Mr.pellets o såg finneserna.. :D
Sen så tänkte jag på att thermia borde va ett stort o stabilt förtag..
Inte som med bionan där fick ja brännare nr 365.. Som man får fortsätta att utveckla själv... :evil:

Jo man kan även som extrautrustning få onlinestyrning så man kan sätta sej ner vart som helst i världen o kolla redan nämda funktioner(pelletsmängd i föråd,medel förbrukning mm) + att service mannen kan gå in o göra justeringar.. Går även få sms vid driftsstopp/när den larmat för t.ex uraskning.. 8)
Den är även förbered för styrning av innetemp (shuntstyrning) då kan man ändra inne tempraturen från"bortaplan om man har online systemet.. 8)
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

SLUTA NU... man blir ju så sugen på alla häftiga funktioner.. så man kanske snart gör ett inpuls köp.. :shock: :shock: :wink:

Verkar välldigt bra den där brännaren.. bara den håller så.. :lol:
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Per-Erik skrev:SLUTA NU... man blir ju så sugen på alla häftiga funktioner.. så man kanske snart gör ett inpuls köp.. :shock: :shock: :wink:

:) Du behöver nog inte gräma dej om du köper en sån här brännare.. :D
Då ä du med i en riktigt bra klubb.. :lol:
Ang hållbarheten så lär de väl visa sej med tiden :wink:
Men de finns ju igentligen inte så mycke som kan jävlas tycker ja..
Den ä ju istort som ecotecén fast utan kransen på brännar koppen..
å varför skulle konstuktören där gå över till thermia o göra en sämre brännare :?
Dom har konstruerat om thernian`s luftslitsar i brännar koppen för mindre sintring nu på 15D mot de som va tidigare..mmm längre mellan rengöringarna.. :wink:

Hoppsan låter som ja säljer Thermia men de gör ja inte.. 8) (kanske kan höra me dom om man kan få procent) :D
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

En fundering utanför rubriken. Hur är det med min "lilla käpphäst", slussvingarna.

Har den några?

Vilket material?
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Roli skrev:En fundering utanför rubriken. Hur är det med min "lilla käpphäst", slussvingarna.

Har den några?

Vilket material?

:D lilla käpphäst
Ja de har den men jag vet inte vad de ä för matrial... :?
Från början va de ett svagt plopp ljud.. de sa killen va från vingarna om dom blivit monterade böjda mot rotationsriktningen..(de lätt inte mycke)
Men de har försvunnit nu.. De skulle tydligen bara ta ett tag så har dom kommit i rätt läge.. De verkar som dom gjort de nu för de låter då inget nu iaf... :)
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Plpp ljudet har jag också när vingarna är nya och har lite "spänst". Ljudet uppkommer när de passerar öppningen i slussen.

Sedan böjer de sig lite svagt bakåt allt eftersom de roterar och efter några dagar så har "ploppet" upphört.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Roli skrev:Plpp ljudet har jag också när vingarna är nya och har lite "spänst". Ljudet uppkommer när de passerar öppningen i slussen.

Sedan böjer de sig lite svagt bakåt allt eftersom de roterar och efter några dagar så har "ploppet" upphört.
Därför de ä tyst nu då...
De ä nog rätt lika.. Blir intresant o se hur länge dom håller..
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Per-Erik skrev:SLUTA NU... man blir ju så sugen på alla häftiga funktioner.. så man kanske snart gör ett inpuls köp.. :shock: :shock: :wink:

Du har inte köpt brännare och panna än?
Köp den då :)
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Skriv svar