Är det någon som har ett bra och enkelt sätt att mäta pellets förbrukningen. Jag har bulkföråd med skruv. Man borde rimligtvis kunna räckna varven på skruven. Men hur
Pellets förbrukning
Pellets förbrukning
Hejsan
Är det någon som har ett bra och enkelt sätt att mäta pellets förbrukningen. Jag har bulkföråd med skruv. Man borde rimligtvis kunna räckna varven på skruven. Men hur
Termax 20 pellet
EcoTec A3
10m3 hemmagjord silo
Värmer 180m2
EcoTec A3
10m3 hemmagjord silo
Värmer 180m2
Du kan ha timräknare på skruven eller använda dig av en cykeldator.
Sök på forumet så hittar du förklaringar med bilder.
Sök på forumet så hittar du förklaringar med bilder.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Jan Fors: Jag läste inte din profil tillräckligt bra. Såg nu att du har en A3:a, precis som jag. Jag har monterat en drifttidsräknare på min internskruvmotor i brännaren och kört den i ett antal olika 10-minuters intervall. Detta värde multiplicerar jag sedan med 6 och kommer fram till att min internskruv ger i snitt 3,79 kg pellets per timme (om jag nu minns rätt, har de exakta siffrorna hemma).
Denna räknare visar nu strax över 12000 h driftstid på internskruvmotorn sedan montaget -98.
Denna räknare visar nu strax över 12000 h driftstid på internskruvmotorn sedan montaget -98.
Moderator