Billig Laxå-pellets i Svedala (Skåne)

Skriv svar
Maskinisten
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 23 jun, 2005 20:33

Billig Laxå-pellets i Svedala (Skåne)

Inlägg av Maskinisten »

Hej,
åkte yr av lycka till Svedala idag och köpte en pall Laxå-pellets för 1750sek. Skitbilligt ju, förra årets pris! :lol:
Lyckan försvann :( när jag kom hem och började fylla förrådet. C:a 10% av pelletsen i de första två säckarna jag tippade i var fuktskadad/svälld.
Åker tillbaka med pallen imorron.

Någon annan som varit där och handlat?
Skåne
Fröträd
Inlägg: 73
Blev medlem: tor 03 nov, 2005 00:51
Ort: Lund

Inlägg av Skåne »

Nej, men jag har pratat med killen på telefon, om att få 6 pallar hemkörda (till Lund) Detta var i torsdags och han har inte återkommit med ett pris på hemkörningen ännu. Tänkte ringa honom på måndag, men när du nu skriver att det är fuktskadat så blir man ju skraj.

Återkom gärna med en uppdatering när du varit tillbaka med pelletsen.

Hade han ett stort lager med pellets förresten?


/mats
Egeninstallerad (mha kusin) Ecoflex, MAFA mini och Stora Enso på småsäck. Pelletsdrift sedan 28 feb 2007. KW012 dragbegränsare med Transtemper specialadapter.
Maskinisten
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 23 jun, 2005 20:33

Inlägg av Maskinisten »

Vet inte hur mycket han hade hemma, pallen jag fick stod ute på gården tillsammans 5-6 till, utan täckning.
Maskinisten
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 23 jun, 2005 20:33

Fakta

Inlägg av Maskinisten »

Åkte tillbaka med pallen idag och visade svällda/fuktskadade pellets från de två första säckarna.
Efter lite förhandlande (som tyvärr innebär att jag inte kan handla där mer) så åkte jag hem med samma pellets och lite återbetalda pengar i fickan. Har nu sprättat och kollat alla säckar.
- C:a 15 säckar var tydligt fuktiga på utsidan. Från mitten på pallen och nedåt utemed ena sidan där vatten runnit på insidan av svepningen.
- I 6 säckar var delar av innehållet fuktskadat, som mest c:a 10%.

Med facit i hand är det nog inga problem att handla där. Kolla bara att det inte är onormalt mycket fukt innanför krympplasten.
Förresten var förpackningsdatum var 2007.03.02, så det är ingen gammal pellets han säljer ut.
PSAB
Fröträd
Inlägg: 88
Blev medlem: lör 24 feb, 2007 00:51
Ort: Åby

Laxå

Inlägg av PSAB »

Det är inget bra att förvara pelettsen ute utan skydd. Fukt kan komma in och kondens pallarna kan dra fukt från marken för på under sidan är de flesta pallar helt öppna. Sedan har alla säcka perforeringar
DavidU
Stor entusiast!
Inlägg: 200
Blev medlem: mån 16 okt, 2006 00:07
Ort: Malmö

Inlägg av DavidU »

Hur får man tag på denna försäljare? telefonnummer, hemsida?

Någon som kan hjälpa till med det?

David
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Maskinisten
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: tor 23 jun, 2005 20:33

Inlägg av Maskinisten »

Skriv svar