De här va fööör bra

Skriv svar
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

De här va fööör bra

Inlägg av André »

Nu börjar de nog jävlas snart... Är för bra för att va sant.. :D
Först på måndag en mycket lyckad installation av brännaren.. :D
Har funkat kanon med minskad förbrukning o askmängd.. :D
Sen så rättar man lotto o se på f-n 6 rätt på andra dragningen 5993:-.. :D :D
Å nu när man sitter vid datorn o rättar lotto får man ett mail att vi vunnit 2 st biljetter till melodi festivalen i skellefteå med supé på fredag á 756:- :shock: .. :D :D

Undrar bara va som kan paja nu... :?
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

Är inte festivalen på lördag :?:

Törs du åka ifrån din nya ögonsten nere i pannrummet :wink:
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Roli skrev:Är inte festivalen på lördag :?:

Jo men de ä träning imorgon kväll.. De ska tydligen va roligare på fredagan sa dom som va i Umeå båda dagarna ifjol.. Släpper lös mer när inte tv ä och filmar...
mmm jodå ja törs lämna henne :wink:

Men ja gillar inte att ha för tur då brukar man få äta upp de själv så småningom.. Ibland kan även ett järnspett jävlas trots att de inte ska gå.. :?
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

André skrev:
Roli skrev:Är inte festivalen på lördag :?:

Jo men de ä träning imorgon kväll.. De ska tydligen va roligare på fredagan sa dom som va i Umeå båda dagarna ifjol.. Släpper lös mer när inte tv ä och filmar...
mmm jodå ja törs lämna henne :wink:

Men ja gillar inte att ha för tur då brukar man få äta upp de själv så småningom.. Ibland kan även ett järnspett jävlas trots att de inte ska gå.. :?
Du kommer att glömma din pannrummet, för där festival finns massor av fina melon som du inte kan låta bli att titta på :lol: :lol: :lol:
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

manin de ä så sant :wink:
Blir skönt att se annat än aska o glöd :lol: :lol: :lol:
_Rob_
Ungskog

Inlägg av _Rob_ »

Kul att höra att du är så nöjd med Bequemen.

Jag har nu själv fått mitt paket med BeQuem 15D och har höga förväntningar efter allt gott du skriver :wink: ...

Skvalpar dock runt ca 500 liter olja i tanken som jag vill bränna upp först innan installatören går lös på min gamla panna och kopplar in nya pelletsbrännaren.

Jag hoppas att mina erfarenheter blir samma som dina.

Förhoppningsvis kanske vi BeQuem användare kan få till en egen rubrik under 'FABRIKAT' på startsidan?
----------------
BeQuem 15D i en CTC 171 från -80.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

_Rob_ skrev:Kul att höra att du är så nöjd med Bequemen.

Jag har nu själv fått mitt paket med BeQuem 15D och har höga förväntningar efter allt gott du skriver :wink: ...

Skvalpar dock runt ca 500 liter olja i tanken som jag vill bränna upp först innan installatören går lös på min gamla panna och kopplar in nya pelletsbrännaren.

Jag hoppas att mina erfarenheter blir samma som dina.

Förhoppningsvis kanske vi BeQuem användare kan få till en egen rubrik under 'FABRIKAT' på startsidan?
Du kommer nog att bli nöjd.. :D
De ä bara att köra upp så mycke olja du kan.. Har du nå vatten el annan skit så går de bra att tappa upp de i dunk o stoppa sug ledningen direkt dunken.. :wink: (vatten o annan skit sjunker till botten inom ett dyngn)
Så gjorde jag o de blev bara 1/2 liter som inte gick att köra upp.. :)
Släpp inte ner slangen ända till botten bara..

Du ska köra med befintlig panna el??
Egen tråd de vore nåt de... :) Så behöver inte dom som inte vill läsa bli så sugen.. :lol: Så dom måste ut o göra nå impuls köp... :wink:

Lycka till o hoppas oljan tar slut fort... :D
_Rob_
Ungskog

Inlägg av _Rob_ »

Lycka till o hoppas oljan tar slut fort...
Nja, 500 liter ojla går lös på över 4000 Kr så jag vill att det skall hålla så länge det går

Jag kommer sätta in BeQuemen i en CTC 171 från -81. Skall fungera helt ok enligt Råd&Röns tester.
Startar med ett 300Liters förråd för att se hur det fungerar för oss. Om allt verkar ok blir det väl till att bygga om ett rum i källaren till pelletsföråd.
Vi har 140 Kvm källare och nyttjar bara knappt hälften så det borde finnas utrymme.

Är det bara jag eller påminner inte brännaren om monstret i Alien... (Brännarkoppen är tänderna...) ett bra eller dåligt omen?
----------------
BeQuem 15D i en CTC 171 från -80.
Skriv svar