Uppdatera programvara?
Uppdatera programvara?
Jag vill kunna ställa in tankdiff men det går inte eftersom min programvara är för gammal i pannan. Är det bara installatör som kan fixa det eller kan man själv beställa och installera chipet? Om någon har gjort det, vad kostar det ungefär?
Då: 30 000:-/år med olja 
Nu: 15 000:-/år med pellets
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947

Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Tror han tar ca 400:- för den..zeylon skrev:Det är bara att plocka ur processorn och stoppa i den nya. Den sitter i en sockel.
Jag vill minnas att MrPellets säljer chipen. Kostar väl några hundralappar.
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
OK. Hur är det med inställningar och förbrukning osv. återställs allt till fabriksinställningarna eller?
Edit: Läste på mrpellets nu att den raderar alla inställningar, gäller detsamma för förbrukning och gångtider osv??
Edit: Läste på mrpellets nu att den raderar alla inställningar, gäller detsamma för förbrukning och gångtider osv??
Då: 30 000:-/år med olja 
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947

Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Helt riktigt så man måste skriva av värdena o lägga in det i nya chipet, Värdena för förbrukning försvinner men t.ex kvarvarande mängd i förrådet är bara att skriva av o lägga in efter chip bytet..zeylon skrev:Eftersom du byter ut processorn (en enchipsprocessor med integrerat minne) så är svaret: Ja, alla inställningar ligger kvar i den gamla processorn.
Spar man 2 kg/dygn så är chipet betalt innan sommaren är över pga minskad förbrukning..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd