Första veckan med Bequemen

André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Danne skrev:Tack för era snabba svar!
Det verkar vara lite + för Bequem så här långt.

Vad gäller säljare/installatörer här i Stockholmsområdet så är det antagligen lite annorlunda än ute i landet. Om man kontaktar någon större VVS firma så vill dom bara sälja bergvärme. Om man tjatar en stund kan dom möjligtvis gå med på att installera en pelletsbrännare fast dom aldrig gjort det tidigare.........inte så förtroendeingivande.

Pelletsanläggningar säljs av mindre firmor med den osäkerhet som det medför (finns dom kvar om ett år?)
De två jag har varit i kontakt med säljer både Ecotec och Thermia och båda verkar helst vilja sälja Ecotec till mig med argument som:
Ecotec är mer avancerad
Bequem är ett plagiat
En grön brännare till en grön panna (Eryl)

Hmmmmmm............ Tur att detta forum finns.
Jag tror inte du behöver oroa dej allt för mycke över att ta en mindre firma..De viktiga är ju om dom kan sin sak då dom installerar o justerar in brännaren.. Drag, co2 t.ex...
Det är ju viktigast att tillverkaren finns kvar om man ser till garantier o reservdelar..
Enligt va jag fått för mail så har bequemen mera avanserad styrsystem=mer finneser :?
De är ju samma konstruktör till thermian som ecotecen (thermia köpte över honom)
Sen så är väl ecotecen dyrare el?? Kanske har dom bättre avans på den..?? va vet jag??
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar