"sylltätning av neoprenegummi", det lät avancerat, var i all världen får man tag i sådan?
För övrigt gäller det att fuktspärra med omsorg så att man inte riskerar att stänga in fukt i väggen / golvet.
Offert nr 2.
Neoprenegummi var inte riktigt rätt. EPDM-cellgummi skulle det vara, känns som typ "våtdräktsmaterial".ABSO skrev:"sylltätning av neoprenegummi", det lät avancerat, var i all världen får man tag i sådan?
Köpes på rulle hos "brägårn" eller något väl sorterat byggvaruhus som saluför Isovers eller Parocs sortiment (fd. Gullfiber och Rockwoll).
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Hepp..
Tänkte bara informera lite till..
Nu är det bestämt att jag ska bygga förådet själv. Thermia levererar alla delar som behövs för bulkhantering.
Då hamlar det hela på nånstanns mellan 75-80 tusen. totalt.
Det blir bättre o bättre
+/- noll = efter ca 7 år för mig.. med en besparing på ca 11 tusen om året (lågt räknat)..
Nu är det bestämt att jag ska bygga förådet själv. Thermia levererar alla delar som behövs för bulkhantering.
Det blir bättre o bättre

+/- noll = efter ca 7 år för mig.. med en besparing på ca 11 tusen om året (lågt räknat)..
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Kan bara gratulera... Du kommer inte bli besviken...Per-Erik skrev:Hepp..
Det blir bättre o bättre![]()

Dessutom så kommer du inte att få just nå mer jobb.. Biomaticen har ett jävulskt askutrymme..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd