EDIT: Rubik- Har varit på Malmömässan 3-6 mars 2005
Hittade program där utställare som ska finnas med i Malmömässan som pellets utställning såsom:
Eurofire
Pellx
Janfire
KMP
Iwabo
EcoTec
Thermia
Vikingbio
Även flera utställning panna såsom från Nibe, Euronom, CTC, Calmar mm.
Och hittade bara två utställare solfångare.
Här list vem som är utställare http://www.hemochvilla.com/Ort_detail_U ... asp?id=971
Tror annu flera än detta list, kan vara flera kommer på sista minuter. För det brukar vara 250-300 utställare.
och det är ca 8000 m2 utställningsytor.
Få se hur blir det i år. Jag åker dit varje år, det är rolig att gå på ...
Kom inte för tidigt, bäst tid att gå på mässan efter kl 14-15 då blir det lite lättare och lugnare bland annat kö och problem p-parkering.
Obs ni som har villaägarna medlem (köpa två betala en)
Dags igen på Malmömässan 2-5 mars 2006
Dags igen på Malmömässan 2-5 mars 2006
Senast redigerad av manin den fre 24 feb, 2006 21:40, redigerad totalt 3 gång.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-
- Fröträd
- Kontakt:
Vilka imponerad och stämningsdag på Malmömässan som jag var där idag halv tre till stängning. Lagom folk och trevlig fredag afton.
Många vänliga demonstrationer och väl förklarade
.... så dom berättade och förklarade hur gick till det här och där.
Även finns fler L/L värmepump och några solfångare bl.a från Euronom = mkt bra och skulle va perfelt till mitt hus som kan fånga kl strax 9 på morgon till 15. och med intressant hos Wiessmann solfångare kan man nästan vilket håll sitt tak du kan placering.
stackar det finns bara få med bergvärmepump, knappt lite folk hos de. Mest ved och pellets som "mäktig" syns och många folk intressen.
Jag och min kompis var hos alla som har pellets. förutom Sverigebrännare och biona finns inte med.
Alla ÅF var trevliga och snackade mycket om pellets. Intressant och lite tipsar. En bästa av tips fick jag hörde, ska skriver en ny inlägg heter "Slipper ha stegen"
Jag och kompis gick till alla pellets.
Eurofire
Pellx
Janfire
KMP - Pellx
Iwabo
EcoTec
Thermia
Vikingbio
Ev Nibe, Euroman, Baxi, Bio-sol och lite till men Ni får inte missar kolla på Weissmann = den vill jag ha, bekvämt. jag får väl börja samlar pengar ihop
Jag lovar och rekommendera er som funder över pelletsbrännare samt pannor. ÅK DIT inga att tveka. Då har ni mer lär och känna till sen kan du bestämmer vad ska ha. Vi fick alltid fråga om vi vill ha offert, men det gjorde jag inte, orkar inte med pris, utan bara vad kostar den och den .
Därefter fick jag en säck Norskpellets gratis. WOW
Eftersom han gav mig för att bevis som jag inte tro på. och - "varsågod och testa så får du se. sa han med ler" vilken generös han var
Japp. Nu skall jag försöka beskrivning " Slipper ha stegen", men jag måste först röra på mig och ta en kopp med lite konjak i.
Många vänliga demonstrationer och väl förklarade

Även finns fler L/L värmepump och några solfångare bl.a från Euronom = mkt bra och skulle va perfelt till mitt hus som kan fånga kl strax 9 på morgon till 15. och med intressant hos Wiessmann solfångare kan man nästan vilket håll sitt tak du kan placering.

Jag och min kompis var hos alla som har pellets. förutom Sverigebrännare och biona finns inte med.
Alla ÅF var trevliga och snackade mycket om pellets. Intressant och lite tipsar. En bästa av tips fick jag hörde, ska skriver en ny inlägg heter "Slipper ha stegen"
Jag och kompis gick till alla pellets.
Eurofire
Pellx
Janfire
KMP - Pellx
Iwabo
EcoTec
Thermia
Vikingbio
Ev Nibe, Euroman, Baxi, Bio-sol och lite till men Ni får inte missar kolla på Weissmann = den vill jag ha, bekvämt. jag får väl börja samlar pengar ihop

Jag lovar och rekommendera er som funder över pelletsbrännare samt pannor. ÅK DIT inga att tveka. Då har ni mer lär och känna till sen kan du bestämmer vad ska ha. Vi fick alltid fråga om vi vill ha offert, men det gjorde jag inte, orkar inte med pris, utan bara vad kostar den och den .
Hallå TidlundNKPG, gjorde du och har samlat broshyr upp till två påsar Ehh...![]()
Jag har samlat upp 11 reklampennor och 17 visitkort med hemsidor´s namn och några pris, så slipper jag bära de ja broshyr och bära omkring och sen med hem, Nej glöm det.
Och det finns en ÅF Norskpellets, han berättade att Norsk pellets är bättre med effektiva varm och lite längre brinntid. Han visade oss och tog en var pilla från Såbi och Norsk och kastar i vattenglas så det visade svensk tillverka svällede snabbare än norsk, bla bla men intressant, förstår lite dyrare!!! Jag gjorde med mjuk prutta eftersom jag var här och få lov om mässpris så han tog fram ditt visitkort och skrev 250 kr rabatt per ton vid beställa 4 pallar med hans anteckning kodnamn ( jag måste hålla hemlig) på visitkort. Så jag kan beställa i lugn och ro fram till slutet av april.Biosol med Pellx, det var intreaant med Biosol. perfekt höjställning man står framför som köksbord. Passar till de som har ryggvärk eller pensionär, Hallå vad säg du Professor Kalkyl eller hur?
Därefter fick jag en säck Norskpellets gratis. WOW

Japp. Nu skall jag försöka beskrivning " Slipper ha stegen", men jag måste först röra på mig och ta en kopp med lite konjak i.

Senast redigerad av manin den fre 04 mar, 2005 23:38, redigerad totalt 2 gång.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
mässan
Var på mässan i oktober och fick massor av brochyrer. Flera pelletspannebrännare skulle återkomma med ofert men inte än jävel kom tillbaka. Det går för bra för dem och det leder till en stöddig attityd. Dessutom skulle alla som också sålde värmepumpar göra ner pelletsbrännare till förmån för värmepumpanlaggningar som började på 60000 eller5-10000 för monteringen. Resultatet ? Köpte en viking b16 från energibiten här på forumet monterade själv och askade ur för första gången i dag. Och jag fryser inte trots 10 -.
CTC 1200 ?, VikingB16 och volvo PV med B18
-
- Entusiast!
Jo visst tror jag Bio-Solen är smidig att aska ur. Men det som ororar mig lite är att folk här påstår att den har en liten asklåda?? Jag vill veta hur stor asklåda som är lämpligt i liter??
Och pannan går ju snålt oxå tycker jag. Vi får se hur den trivs med bionan

Och pannan går ju snålt oxå tycker jag. Vi får se hur den trivs med bionan

.///M.V.H Mattias 
#160m² teglad kåk. Biona i Bio-sol, 8m 125mm pipa. Rökgastemp 130, 13 m² Aquasol! Handölkasset i källaren!

#160m² teglad kåk. Biona i Bio-sol, 8m 125mm pipa. Rökgastemp 130, 13 m² Aquasol! Handölkasset i källaren!
Hoppas på flera från pellets tillverkar finns på plats bland Janfire "No Hand", KMP UNO och andra nyhet. Det skulle va kul att se de nya grejor.
Hade varit kul om att sätta upp en skylter Pellets.info nära caferi. Så andra som är med i och kunna bemöte och snacka allt om pellets.
Okej, mer info finns här http://www.hemochvilla.com/Ort.asp?id=477
Hade varit kul om att sätta upp en skylter Pellets.info nära caferi. Så andra som är med i och kunna bemöte och snacka allt om pellets.

Okej, mer info finns här http://www.hemochvilla.com/Ort.asp?id=477
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.