Brännare viking b16
Brännare viking b16
Nu har jag bestämt mig och kör nu viking b16 i min ctc 1100 panna
och har ett pelletsföråd som rymmer 12 till 13 säckar.
så nu får man se hur mycket pellets det går åt
och har ett pelletsföråd som rymmer 12 till 13 säckar.
så nu får man se hur mycket pellets det går åt
Har en viking B16 brännare o CTC 1100 panna
Det låter bra
Du har väl fått din brännare installerad av fackman?
Jag ska hjälpa en kompis att installera en Viking B16 brännare i en ctc1100 panna. Han har inte många liter olja kvar.
Vill passa på och fråga om du behövde någon förlängningsstos mellan brännaren och pannluckan. En del brännare måste ka det för att fungera i en ctc1100. Fick ni ta ut några turbulatorer eller går det bra ändå?

Du har väl fått din brännare installerad av fackman?
Jag ska hjälpa en kompis att installera en Viking B16 brännare i en ctc1100 panna. Han har inte många liter olja kvar.
Vill passa på och fråga om du behövde någon förlängningsstos mellan brännaren och pannluckan. En del brännare måste ka det för att fungera i en ctc1100. Fick ni ta ut några turbulatorer eller går det bra ändå?
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.
brännare
Min vart monterad av en fack man , och han monterade ett förläningstos i mellan, jag har 6 st turbulatorer i pannan , fackkillen trimmade in med dom i, och värdena vart bra , har tagit hem 2 pall pellets hittils,får se hur mycket det går åt i vinter, byggde om pelletsförådet så jag får i c:a 15st
säckar , har kortat av matar skruven så man får lite bättre plats i pannrummet, och kommer in till tvättstugan utan problem.
säckar , har kortat av matar skruven så man får lite bättre plats i pannrummet, och kommer in till tvättstugan utan problem.
Varför ? B16 är väl till och med en av två brännare där tillverkaren uppmuntrar folk att installera den själv.Du har väl fått din brännare installerad av fackman?
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännare
kanske det, men den killen som sålde och monterade den var mycket bra
jämnfört med vissa andra jag har haft kontakt med som säljer brännare och priset var helt underbart
jämnfört med vissa andra jag har haft kontakt med som säljer brännare och priset var helt underbart