Hej!
Om man skruvar bort frontplåten på comet så finns där bakom bland alla kablar och kretskort en grå ratt som är graderad från 0-95, vad skall den stå på? vad styr den? Min står på 0.
Jag undrar även var man kan köpa en sotviska som passar till tuberna på comet. // Hatte
VB Comet.
Re: VB Comet.
Tubrensare ja finns hos din närmast VVS-butik annars be beställa. svårt att hitta rätt diameter som ska va 57mm som jag har köpt nyligen hos VVS för 150 kr. Är från Värmebaronen. Lite längre borsten än jag hade medföljer då från 98. Jag har förfrågat flera olika märke tillverka som inte har 57 mm så blev det VB som har det. 150 kr inte dyrt. dvs 15 kr per år innan den utslit.hatte skrev: Jag undrar även var man kan köpa en sotviska som passar till tuberna på comet. // Hatte
Men jag vet inte idag med nya Värmebaronen har samma turbulator diameter som 10 år gamla. Kollar i din Comet´s handbok teknik.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Jag tror inte att det är ut temp på vv eftersom den ratten står på noll och det kommer vv+värme ändå. Jag hade lite tankar om att det kanske är nån max temps begränsare som borde stå på typ 90-95 som stänger av brännaren om nåt fel uppstår.
Hus i skåne, 250m2+40m2 garage.
VB Comet-2004, VB Viking Bio-2007.
Mafa midi, nu Derome pellets förr Vida pellets.
VB Comet-2004, VB Viking Bio-2007.
Mafa midi, nu Derome pellets förr Vida pellets.