Masonite, board, plywood, gips etc duger inte längre. Antagligen är han delägare i en kylfirma

mvh
Blir ju bara värre o värre...Shakespeare skrev:Pratade förresten med sotaren i förra veckan. Senaste beskedet var att inga pelletsförråd kommer att godkännas i brandskyddskontrollen såvida inte de är gjorda av plåt.
![]()
Masonite, board, plywood, gips etc duger inte längre. Antagligen är han delägare i en kylfirma
mvh
Förhopningsvis har du en bättre sotare än jagTutte Gustav skrev:Hej! är ny här på forumet har läst att en sotare endast godkänner plåtförråd
Precis vad han sagt tidigare också ang dörrar, väggar och tak. Men förrådet ska likväl göras om ... i plåt.Tutte Gustav skrev:När jag börgade med ved 1986 skulle mimn dörr vara kladd med minerit
heter det väl i alla fall cementbaserad, det dög ej med gips, anslagen
skulle vara av trä, plåt fick ej förekomma,allt enligt kummunens
inspektor
Inte en aning vilka byggnader det gäller... Min kåk är från -51 och det var vad brandskyddsinspektören sa iaf. Han nämnde att lite gips på dörren skulle inte skada heller. men fick ingen skriftlig anm. på det.Shakespeare skrev:Gäller verkligen den regeln för äldre hus?kegu skrev: "Bara det är minst 100cm ifrån pannan"
BBR gäller väl bara för ny- och ombyggnad.
mvh
HejTutte Gustav skrev:När jag börgade med ved 1986 skulle mimn dörr vara kladd med minerit
heter det väl i alla fall cementbaserad, det dög ej med gips, anslagen
skulle vara av trä, plåt fick ej förekomma,allt enligt kummunens
inspektor
det är väl hur kul som helst med så många åsikter från myndigheter