ackulumulator styrnings tips!!

Skriv svar
Dalamange
Ungskog

ackulumulator styrnings tips!!

Inlägg av Dalamange »

Hej alla pellets friends ,eftersom jag har vedpanna som eldas mot 1000l ackar så ska man ju använda ack styrning, fick tips om Termoventilers ack styrning som heter 630.2 en liten dosa med tre stycken tempgivare
dosan har en ratt för temp 1 samt en för temp 2 sen en annan ratt som jag gissar är till brännaren. enda grejjen var att den var skapligt dyr 2300 plus moms och frakt så jag började leta efternån annan model och hittade en på Ekontroll´s hemsida ringde och hörde med dom om den skulle funka tillsammans med min ny inköpta Viking B30 ?? han visste då inte säkert men han bad om att få ringa upp mig för att han ville ringa Bionordic som gör brännaren. Han rinde upp efter en stund och sa att det går alldeles utmärkt så istället för att betala 2875 plus frakt för termoventilers styrning blev det 1700 plus frakt.......de e fint det :lol:
dessutom har den digital tempmätare som man bara trycker upp eller ner på önskad tem inga rattar med graderingar och så....

hoppas att nån har nytta av detta tips??????

Calmar V25 med en snart nymonterad Viking B30 samt ekontrolls TK1B tankstyrning monterad........ :D
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare

Inlägg av Micke »

Tackar för alla tips .... :wink:
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Charlie
Stor entusiast!

Inlägg av Charlie »