Skorstensanslutning

Skriv svar
totte
Frö

Skorstensanslutning

Inlägg av totte »

Jag har en CTC 1100 som jag ska ansluta till min skorsten samt skaffa en pelletsbrännare till den samma.
Är det någon som har några bra tips inför denna operation?
Val avbrännare etc.
MVH
Totte
Shakespeare
Pannrumstomte!

Re: Skorstensanslutning

Inlägg av Shakespeare »

totte skrev:Jag har en CTC 1100 som jag ska ansluta till min skorsten samt skaffa en pelletsbrännare till den samma.
Val avbrännare etc.
MVH
Totte
Låt sotaren kolla säga sitt om skorstenen först. Hör om han kan göra en riktig brandsyn och inte bara en "koll", så att du inte åker på oväntade kostnader senare.
mvh
Janfire Flex-A
TMV Compact 900
60st Sfinx vakumrör
ronald
Pannrumstomte!

Re: Skorstensanslutning

Inlägg av ronald »

Shakespeare skrev:
totte skrev:Jag har en CTC 1100 som jag ska ansluta till min skorsten samt skaffa en pelletsbrännare till den samma.
Val avbrännare etc.
MVH
Totte
Låt sotaren kolla säga sitt om skorstenen först. Hör om han kan göra en riktig brandsyn och inte bara en "koll", så att du inte åker på oväntade kostnader senare.
mvh
Tjena! Följ Shakespears råd först..sedan vad jag hört är det framåtbrinnande brännare som gäller....Värmebaronens" viking bio"är ju rätt många som har till 1100 "an "och det funkar utmärkt....Kmp px-21 lär väl funka mm..Framåtbrinnande skal det vara vad jag hört !

Lycka till ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Skriv svar