TK1A Digital termostat
TK1A Digital termostat
hej. har satt in en digital termostat TK1A. har ställt in den på start temp ca65 och stopp temp på 88 grader. kör min janfire flex a på läge ett till ca -10 grader där efter på läge 2. har efter jag monterade den nya termostaten fått ner pellets åtgången radikalt. brännaren har långa start/stopp intervaller och tänder ca 8-9 gånger per dyngn. hoppas nån har nått annat tips för att få ner pellets åtgången ytterligare? MVH kjell
Hej där Kjell.
Jag har själv nyss satt in en TK1a och den funkar perfekt.
På 63 och av 83 grader.
Vet inte vad du har för panna och rökgastemp, men i min panna fick jag ner tempen och upp verkningsgraden genom att sätta in en annan baffelplåt (längre och långsammare rökgasväg) som en kille på janfire hade en ritning på.

På 63 och av 83 grader.
Vet inte vad du har för panna och rökgastemp, men i min panna fick jag ner tempen och upp verkningsgraden genom att sätta in en annan baffelplåt (längre och långsammare rökgasväg) som en kille på janfire hade en ritning på.

Ctc-Total+Janfire Flex-a
Eternit hus 81 m2 boyta + källare
ca 19 grader plus en bra täljstenskamin.
Däremot dålig isolering...
Eternit hus 81 m2 boyta + källare
ca 19 grader plus en bra täljstenskamin.
Däremot dålig isolering...

Hej
Snål smålänning som man är , kör jag med en bimetalltermostat
för c:a 80:- Tillslag 60grader från 80. Funkar bra det med
Skulle jag köra med panntermostatens till o från på c:a 5gr
skulle det bli många start o stop när det blir kallt
Wepe
Snål smålänning som man är , kör jag med en bimetalltermostat
för c:a 80:- Tillslag 60grader från 80. Funkar bra det med

Skulle jag köra med panntermostatens till o från på c:a 5gr
skulle det bli många start o stop när det blir kallt
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
rökgas temp
hej bailey. har en albin panna kombi från 1968. den har underförbränning och rökgastempen ligger på ca140-150 grader på 1:ans läge och på ca 180 grader på 3:ans läge. tror inte jag behöver nån extra plåt. tyvärr så får jag lite svart aska som jah inte värkar få till så det blir väl att ta hit nån kunnig för inställning av systemet. MVH kjellbailey skrev:Hej där Kjell.
På 63 och av 83 grader.