Liten enkel brännare....
Vem vill ha en lite röd tratt behållare, kanske två säckar åt fylla varje dag. Ehh.. nej tack.
Har inte aning om där brännare, det var så lite informera bl.a teknik och det står "mycket bra pris". Pris ... ???
Annars det var rolig att du hittades det.
Bara den inte gör som han i dalby med ProvaPåpellets
De är i Skellefteå, kanske kan fråga Micke om han känner till dom och kunna berätta hur bra är den.
Har inte aning om där brännare, det var så lite informera bl.a teknik och det står "mycket bra pris". Pris ... ???
Annars det var rolig att du hittades det.
Bara den inte gör som han i dalby med ProvaPåpellets

De är i Skellefteå, kanske kan fråga Micke om han känner till dom och kunna berätta hur bra är den.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Hej!
Jag bidde oxå nyfiken och mailade till dem och fick följande svar.
/Magnus
Brännaren fungerar i en del CTC pannor så om jag får ditt telefonnummer kan jag ringa dej .
Den tänds manuellt och går att köra sparsamt på sommaren.
Tratten rymmer 30 kg men med en förhöjningskrage rymmer den 50 kg.
Priset på pelletsbrännaren är 11.500 kr, förhöjningskragen 300 kr + frakt.
Med vänlig hälsning Kurt Karlsson Pelletspolen
Jag bidde oxå nyfiken och mailade till dem och fick följande svar.
/Magnus
Brännaren fungerar i en del CTC pannor så om jag får ditt telefonnummer kan jag ringa dej .
Den tänds manuellt och går att köra sparsamt på sommaren.
Tratten rymmer 30 kg men med en förhöjningskrage rymmer den 50 kg.
Priset på pelletsbrännaren är 11.500 kr, förhöjningskragen 300 kr + frakt.
Med vänlig hälsning Kurt Karlsson Pelletspolen
-
- Pannrumshärskare!
livsmedel
Dom verkar ha en liknande matning som man har för att släppa ned saker i livsmedelsindustrin....
Borde funka bra.
Men som sagt...pluttigt förråd
Borde funka bra.
Men som sagt...pluttigt förråd

Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Väcker liv i den här gamla tråden!
Har precis köpt en liten brännare, tillverkare pelletspolen.Har dock bara provkört den, då jag inte har fått hem pelletsen ännu.
Jag har ingen acktank, litet hus, litet system och har svårt att elda med ved då jag jobbar långa dagar och det är helt utkylt på kvällen när jag kommer hem igen, det räcker inte att elda morgon och kväll. Och elen lär ju inte bli billigare.....
Någon som vet något mer om den här typen av brännare eller finns det någon som har/har haft liknande?
Har precis köpt en liten brännare, tillverkare pelletspolen.Har dock bara provkört den, då jag inte har fått hem pelletsen ännu.
Jag har ingen acktank, litet hus, litet system och har svårt att elda med ved då jag jobbar långa dagar och det är helt utkylt på kvällen när jag kommer hem igen, det räcker inte att elda morgon och kväll. Och elen lär ju inte bli billigare.....

Någon som vet något mer om den här typen av brännare eller finns det någon som har/har haft liknande?
I mitt tycke är det ett dåligt köp!
Ingen sökning ger någon hemsida, ingen beskrivning av brännare eller liknande. Jag antar att det är samma brännare som man ska tända manuellt och just den sak är det siste du behöver i den sits du sitter.
Blir det strömavbrott en kortare stund hinner elden sannolikt att slockna och då kvittar det om det är ved eller pellets du eldar med, kallt är det likaväl.
Jag anser att alla pelletsbrännare man ska betala för SKA ha automatisk tändning, är de utan kan de väl användas i nödfall men då ska de kosta skrotpriset, inget mer.
Ingen sökning ger någon hemsida, ingen beskrivning av brännare eller liknande. Jag antar att det är samma brännare som man ska tända manuellt och just den sak är det siste du behöver i den sits du sitter.
Blir det strömavbrott en kortare stund hinner elden sannolikt att slockna och då kvittar det om det är ved eller pellets du eldar med, kallt är det likaväl.
Jag anser att alla pelletsbrännare man ska betala för SKA ha automatisk tändning, är de utan kan de väl användas i nödfall men då ska de kosta skrotpriset, inget mer.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Tack för era svar!
Nej, de tillverkas inte längre. Har inte heller hittat nån info på nätet. Kan säga att jag fick tag i den mycket billigt. Det är med manuell tändning. Var bara nyfiken om det är någon som har nån efarenhet av den här typen, då jag är helt nybörjare! Funderar om det är svårt att ställa in matningen mm, då jag har litet system kokar det ganska lätt och blir kallt fort....
Kan tillägga att jag bara hyr huset och att hyresvärden bara kört på el + lite ved nån gång ibland och inte är intresserad av att göra så mycket åt uppvärmningen. Det här är en billig chansning av mej för att försöka få ner uppvärmningskostnaderna.
Vill lära mej mer om pelletseldning, solvärme mm och är så glad jag hittade det här forumet!
Nej, de tillverkas inte längre. Har inte heller hittat nån info på nätet. Kan säga att jag fick tag i den mycket billigt. Det är med manuell tändning. Var bara nyfiken om det är någon som har nån efarenhet av den här typen, då jag är helt nybörjare! Funderar om det är svårt att ställa in matningen mm, då jag har litet system kokar det ganska lätt och blir kallt fort....
Kan tillägga att jag bara hyr huset och att hyresvärden bara kört på el + lite ved nån gång ibland och inte är intresserad av att göra så mycket åt uppvärmningen. Det här är en billig chansning av mej för att försöka få ner uppvärmningskostnaderna.
Vill lära mej mer om pelletseldning, solvärme mm och är så glad jag hittade det här forumet!

- bergatorparen
- Pannrumshärskare!
Vill du ha en liten, enkel brännare, så är det NyMo brännaren du skall titta på. Den går loss på knappt 15 000 kronor och den kan petas på plats i oljehålet på pannan utan modifieringar.
Klicka här för mer info
Klicka här för mer info

CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25