Nån som vet hur man läser av den nya el mätaren som dom har börjat instalerat ?? Tror jag har 7 siffror ..
Min Står på 0001124 .. Dom instalera den i går men inte kan de väll ha dragit 112 kwh på en da ?? Är de 11kwh ?? Eller 1 ??
Hur läser man av den nya el mätaren
Hur läser man av den nya el mätaren
Kmp px21 -2007
Ctc 1100 family -2000
120m² boyta 2 plan -1957 Ca 22
Ctc 1100 family -2000
120m² boyta 2 plan -1957 Ca 22
Om du har vattenfall så finns det bilder på mätarna på denna länk.
http://www.vattenfall.se/www/vf_se/vf_s ... /index.jsp
http://www.vattenfall.se/www/vf_se/vf_s ... /index.jsp
Combifire med Janfire NH K-Silo samt Bulkförråd 11 m3 6m Skruv 9m skorsten med insatsslang 110mm
Min stod på 000000 när jag fick den.Den nya läses rakt av och inga tiondelar,som på de gamla.Fick min 5 Sept.och nu står den på 001670 och jag skriver själv upp varje månad(av gammal vana)Vad står det på pappret du fick?Gamla mätare och nya.De kan väl inte bläddra fram siffror på den nya som skall stämma med den gamla. 

Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Vår nya elmätare (Fortum som nätleverantör) finns det två decimaler på kW värdet.
Det kanske är lika hos dig Diablo80, titta noga. Använd gärna en ficklampa för det kan vara dåligt med ljus i displayen. Det kanske finns en liten prick som skall symbolisera kommatecken så att dina värden blir 11,24 kWh istället, vilket skulle kunna låta mer trovärdigt.
Det kanske är lika hos dig Diablo80, titta noga. Använd gärna en ficklampa för det kan vara dåligt med ljus i displayen. Det kanske finns en liten prick som skall symbolisera kommatecken så att dina värden blir 11,24 kWh istället, vilket skulle kunna låta mer trovärdigt.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Re: Hur läser man av den nya el mätaren
Det bör va 11,2 kWh om det bara är hushållselen..Diablo80 skrev:Nån som vet hur man läser av den nya el mätaren som dom har börjat instalerat ?? Tror jag har 7 siffror ..
Min Står på 0001124 .. Dom instalera den i går men inte kan de väll ha dragit 112 kwh på en da ?? Är de 11kwh ?? Eller 1 ??
Jag fick ny mätare för fjärravläsning för snart 2 år sedan o den ser ut exakt som den jag hade tidigare med analoga siffror o en liten modul till för fjärravläsning, Den avläser på tiondelar..
Farsan o några kompisar som fått bytt nu har digitaldisplay på sina o där är det bara kWh utan tiondelar...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd