Nu har jag insett att mycket dyrare kan man inte få en pelletsanläggning i hela sverige.. Stockholm måste vara det dyraste som finns..
Nu är det Varmebaroen Comet med en Viking Bio brännare som står på tavlan.
Sent om siders så ringde installatören upp (igår). Installatörern före drog att ge offerten över telefon då han hade mycket att göra..

jag ville ha allt så jag kunde bygga ett Bulkförråd. dvs all hårdvara (Botten skruv, bulk anslutningar, avlufting osv) Trä skivor och sånt fixar jag själv...
Inga problem sa han.. Dock så måste man ha ett mellan förråd för det är en del som får problem med botten skruven och då står man där..
pris lappen installerat och klart håll i er nu... 94800:- Som hittat..
jag frågad vad det var som var så himmla dyrt jo det var just det här med bulk grejen.. tog man bort det så blev det mycket billigare

han skulle kolla upp vad det skulle bli utan bulk grejerna och återkomma..
nu kan ju jag med handen på hjärtat säga att Vikingbios produkter inte ligger som nummer 1 på min "vill ha lista" så det gör inte så mycket.. Dock inser jag mer o mer.. vilket bra klipp jag får om/när jag väljer Thermia. Som innehåller samma sak fast för max 80.000:-
Tyvvär vet jag inte riktigt vad som ingår i dessa 94800:- efter som han rabblade upp en del i telefon.. Installatören har ett välldigt gott ryckte om att göra riktigt bra installationer dock är dom dyra..
dyra var som sagt var ordet