På min önskelista står ju en Solo Inova från Baxi,men den kostar ju som sagr en hel del

Att riva ut min gamla diom fast den forfarande fungerar känns inte så bra heller,ett pannbyte tar man ju aldrig igen så att säga,Jo miljömässigt givetvis.Har jag haft 50-60tusen i bakfickan till övers så visst har jag bytt panna direkt!!
Miljöaspekterna skall vi ju inte bortse ifrån.
Men som sagt med acctankarna samt turbulatorer i pannan samt att prova elda denna panna så rent det går så får jag väl köra på så.
Vedprofilen samt Ruben,är min energiförbrukning någorlunda ok??själv tycker jag det.
FAKTA.
Huset är byggt 1957.Vinden har jag blåst med ekofiber.På väggarna har jag lagt en 80mm västkustskiva samt ny panel,dock ena halva gaveln oisolerad ännu.
Huset är på 95kvm på tre plan,värmer källaren till ca 14-16c.
Bottenvåning ca 21-22c lika på övre våningen.Treglasfönster monterade på värst utsatta gaveln,samt ett nytt i köket resten tvåglas,dvs 5st tvåglas samt 4 treglasfönster.När vi nu ligger runt 8-10minus samt vindstilla så räcker acctankarna ca ett dygn.1000l accat till 90c varmt.Borötankarna ser jag släpper en hel del,på morgonen har jag ca 75-80c i topp.Skall extraisolera dessa till sommaren.
Men när pannan är färdigeldad runt klockan 20-21 på kvällen och tankarna fullvärmda till 100c i topp och botten,då nör jag tänder upp runt 18.00 så har jag forfarande ca 40c i toppi tankarna.Jag tycker det är ganska ok eller??
Tycker inte jag kan göra så hemst mycket mera,ja det är ju treglas då i resten av huset+att sista gaveln skall göras klar till sommaren.
Givetvis försvinner en del energi genom pannan då denna altid är varm tack vare dubbelpumningen.Det är ju inte direkt det optimalaste systemet det är jag ju medveten om.
Ds inget illa menat till någon av er i mitt förra inlägg,det kostar ju som sagt att montera en toppenanläggning

Lennart