Strömkabel till skruv
Strömkabel till skruv
Hej,
Har fått tag i ett micro-förråd från KMP/Ariterm men saknar själva strömkabeln som skall förbinda/seriekoppla microförrådet med den "långa" skruven till det större förrådet. Det är en klassisk kabel med tre pinnar i triangel (en hane och en hona). Nån som vet om detta är en standardkomponent man kan köpa på något vanligt ställe eller om man måste gå via en installatör?
Mvh
Henrik
Har fått tag i ett micro-förråd från KMP/Ariterm men saknar själva strömkabeln som skall förbinda/seriekoppla microförrådet med den "långa" skruven till det större förrådet. Det är en klassisk kabel med tre pinnar i triangel (en hane och en hona). Nån som vet om detta är en standardkomponent man kan köpa på något vanligt ställe eller om man måste gå via en installatör?
Mvh
Henrik
KMP Uno, PX21, Effecta EPS Sol 500, Euronom 300 VPS, Laddomat 21, Thermomatic ERA, Tigex draglucka, bulkförråd på 3.5 ton (+ 2 Morsö, 1 Andersen, 1 Aduro och en hemmagjord rocket stove)
ja...
jag har sett likheten, dock inte vågat trycka in kabeln utan att fråga någon först! Har inte 100% koll på om "en kabel är en kabel"... t ex är ju min datorkabel grå 

KMP Uno, PX21, Effecta EPS Sol 500, Euronom 300 VPS, Laddomat 21, Thermomatic ERA, Tigex draglucka, bulkförråd på 3.5 ton (+ 2 Morsö, 1 Andersen, 1 Aduro och en hemmagjord rocket stove)
Är det en 230 V:s motor så är det med största sannolikhet ett standard uttag/intag som gäller. Om du då väljer att tillverka en "egen" kabel så gäller det bara att hålla ordning på var du monterar jordkabeln.
Edit: här blev det aktivitet när man hade öppnat "svara rutan" och sedan svarade i telefon några minuter....... ett antal hann ju före med svar
Edit: här blev det aktivitet när man hade öppnat "svara rutan" och sedan svarade i telefon några minuter....... ett antal hann ju före med svar
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Det är säkert en vanlig apparatkabel, T65 heter väl standarden om jag minns rätt, men det är samma som sitter i datorer och liknande som sas ovan.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Kan besvara mig egen fråga... printer/skärm-strömkablar måste modifieras då det alltid sitter en stickkontakt i ena änden och det är lite klurigt att hitta en "hane" till den här typen av sladd... det finns dock en "skarvsladd" för 25 spänn i välutrustade elektronikbutiker (Ex "Kjell o Co" som passar... 

xabre skrev:Kan besvara mig egen fråga... printer/skärm-strömkablar måste modifieras då det alltid sitter en stickkontakt i ena änden
Finns färdiga kablar mellan dator och skärm , kanske inte så vanligt
numera . Var vanligare förr att skärmen fick ström via datorns
nätaggregat , då finns hanen med. Spelar ju ingen större roll , huvudsaken att det fixade
sig

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor