Jodå det har jag märktVed Profilen skrev:
Har ganska länge insett att vissa inte förstår.

Beror väl oxå på vad man har för aktiviteter i gång i huset, när man har inomhusgivare. Exakt vilken tid läste du detta på min loggning..André skrev:Inte illa att shunten är helt stängd då det är -11°Ved Profilen skrev:
Tycker en sak är märklig att Andrè även tar ett exempel med min botten temperatur kontra returen när det är som mildaste väderlek ute. Då min shunt bokstavlingen var helt stängd. Då blir det självklart som Andrè skriver.
Du han behöver inte kommentera mina grafer eftersom dom är hypotetiska. Däremot så har både du och Karla1 efterfrågat en liknande ritning som ni kunde kommentera det var också helt ok med en enkel Excel så då borde en grafisk ritning med en enkel x & y axel duga antar jag. Eller förstår ni er inte på grafer? som ni brukar säga.Ved Profilen skrev:Beror väl oxå på vad man har för aktiviteter i gång i huset, när man har inomhusgivare. Exakt vilken tid läste du detta på min loggning..André skrev:Inte illa att shunten är helt stängd då det är -11°Ved Profilen skrev:
Tycker en sak är märklig att Andrè även tar ett exempel med min botten temperatur kontra returen när det är som mildaste väderlek ute. Då min shunt bokstavlingen var helt stängd. Då blir det självklart som Andrè skriver.
Sedan är det mycket märkligt att du inte citerar Woddas kurvor![]()
Undrar hur ditt svar till mig skulle sett ut om jag hadde visat kurvorna som Wodda visade.. Samt även skriva så här bör det se ut. Ack Ack ack.....
Utan bara citerar mig som bevisligen bara visar relevanta kurvor direkt från verkligheten..
Förklara för mig hur jag skall göra med mitt system för att få det bättre.
Visa även för mig ett kopplings chema hur du vill att jag skall göra. Förklara gärna även med text..
Det har du helt rätt i. Förstår du själv vad jag menar med skiktning.carpelux skrev:Det är nog väldigt många som inte förstår, men inte orkar skriva mer.
Det jag önskar att du skulle göra är att definiera vad du menar med skiktning?
Det skulle nog räta ut många frågetecken om det klargjordes.
Jag tar inte detta som ett på hopp ,du förstår ju vad det hanlar om.carpelux skrev:Tyvärr förstår jag inte vad din definition av skiktning är.
Som jag skrev på sidan 25 i denna tråd är min definition så här:
"Givetvis är skiktet en skarpt avgränsad gräns mellan varmt och kallt vatten som flyttar sig från botten av tanken uppåt. Ju bättre skiktning desto skarpare är gränsen. "
Håller du med om att det är en riktig definition? Om inte, vad är då skiktning.
Att ta det via PM känns dumt, då det är många som funderar på samma sak. Då får du ju förklara dig många gånger.
Ta nu inte detta som ett påhopp, jag är uppriktigt intresserad av att få veta hur du tänker.
Din laddning är i det närmaste perfekt kan jag hålla med om.Ved Profilen skrev:Jag tar inte detta som ett på hopp ,du förstår ju vad det hanlar om.carpelux skrev:Tyvärr förstår jag inte vad din definition av skiktning är.
Som jag skrev på sidan 25 i denna tråd är min definition så här:
"Givetvis är skiktet en skarpt avgränsad gräns mellan varmt och kallt vatten som flyttar sig från botten av tanken uppåt. Ju bättre skiktning desto skarpare är gränsen. "
Håller du med om att det är en riktig definition? Om inte, vad är då skiktning.
Att ta det via PM känns dumt, då det är många som funderar på samma sak. Då får du ju förklara dig många gånger.
Ta nu inte detta som ett påhopp, jag är uppriktigt intresserad av att få veta hur du tänker.Frågan är vad du menar med vad temp gränsen skall ligga. Är det vid i Laddning eller vid ur laddning av tankarna. Det är här som skiktnings problemen blir en fråga som inte många förstår. Det har med flöden och isolering av tankar oxå att ta hänsyn till .
Det är ju bara att titta på dagens loggning så ser du hur min verklighet ser ut.
Du förstår ju det här
Jag kommer att kommentera den när den är klar.Ved Profilen skrev:Wodda jag har inte tagit bort någonting med mail. Då har det blivit något fel. Jag vill att du kontaktar mig, om du vill.. Du vet ju hur du når mig.
Kommentera gärna dagens loggning som jag gjorde för eran skull.
Resterande på forumet förstår redan det här.
Det är bara ni kvar som inte hänger med..
Wodda kan inte du skicka Pm till mig så reder vi ut dina grafer, Samt att jag vill tala med dig personligen hur ditt system är kopplat, Detta går inte att förkara detta i text på ett forum..Wodda skrev:Jag kommer att kommentera den när den är klar.Ved Profilen skrev:Wodda jag har inte tagit bort någonting med mail. Då har det blivit något fel. Jag vill att du kontaktar mig, om du vill.. Du vet ju hur du når mig.
Kommentera gärna dagens loggning som jag gjorde för eran skull.
Resterande på forumet förstår redan det här.
Det är bara ni kvar som inte hänger med..
Och en eloge till dig för att du ställer upp och labbar med systemet. Hälsa familjen och be så hemskt mycket om ursäkt från mig (och kanske alla andra).
När ska du och Karla kommentera min graf med ert kunnande?