Dammsugare/sug
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Jag e rätt så säker på att 2004:an och 2054:an är lika med varandra förutom att den sistnämda har en behållare i plåt. Tillbehör och påsar är densamma iallafall.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
Den väger 3hg mer,så det kan vara plåtbaljan. http://www.karcher.se/se/Produkter/Priv ... _torrt.htmByggsmén skrev:Jag e rätt så säker på att 2004:an och 2054:an är lika med varandra förutom att den sistnämda har en behållare i plåt. Tillbehör och påsar är densamma iallafall.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Det fanns ju rätt gott om tillbehör till Kärcher dammsugarna, har aldrig varit inne och kikat på det, det är ju ytterligare ett skäl att välja det märket, frugan kommer väll börja undra om jag kommer hemdragandes med en massa dammsugar-prylar, då undrar hon nog om det inte slagit slint 

Värmebaronen Pellmax CU / Viking Bio 200 - Maj 2015
Tidigare: Gustavsberg VP 915 -73 / Ecotec A3 15Kw -98
Värmer upp 198Kvm i 23 grader + 140Kvm garage/verkstad i 18 grader
Jo, jag har också en Kärcher dammsugare, modell ve jag inte men det är i alla fall plåtbehållare på den, Ni som använder er av påsen, har ni filtret kvar ändå eller??? Jag tycker att filtret sätter igen sig i alla fall, fast jag använder påsen??
Man borde väl inte behöva filtret när man kör med påse eller???
Man borde väl inte behöva filtret när man kör med påse eller???
Värmebaronen Star + Nymo Calero 200
Innegivare Cbj
Innegivare Cbj
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Jag fick förklara mer än en gång att den skulle vara till pannan i husetluppg skrev:Det fanns ju rätt gott om tillbehör till Kärcher dammsugarna, har aldrig varit inne och kikat på det, det är ju ytterligare ett skäl att välja det märket, frugan kommer väll börja undra om jag kommer hemdragandes med en massa dammsugar-prylar, då undrar hon nog om det inte slagit slint

Fanns risk annars att jag skulle få nyttja den i resten av huset. Men jag hade ett bra skäl till att ha den, vi har centraldammsugare. Inte lyckat att suga sot med den.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
Jo det är samma här, har också centraldammsugare, kände inte för att suga sot, eller dra slangen i verkstan och suga upp ja men vet ju inte allt vad som ligger på golvet iblandByggsmén skrev:Jag fick förklara mer än en gång att den skulle vara till pannan i husetluppg skrev:Det fanns ju rätt gott om tillbehör till Kärcher dammsugarna, har aldrig varit inne och kikat på det, det är ju ytterligare ett skäl att välja det märket, frugan kommer väll börja undra om jag kommer hemdragandes med en massa dammsugar-prylar, då undrar hon nog om det inte slagit slint![]()
Fanns risk annars att jag skulle få nyttja den i resten av huset. Men jag hade ett bra skäl till att ha den, vi har centraldammsugare. Inte lyckat att suga sot med den.

Värmebaronen Pellmax CU / Viking Bio 200 - Maj 2015
-
- Frö
Hej,
Har kört Kärcher grovis mot vanliga damsugare tills i höstas. Efter att på ett år ha "eldat up" 2 st. vanliga hushållsdammsugare (fick slängas ut genom källardörren i all hast) och insett att den nyinförskaffade Electrolux silent sugaren slår av automatsäkringen efter 1 minut (pga överhettning i all ljudisolering i den
) har jag istället nu införskaffat en Kärcher grovdamsugare.
Hade ingen aning om att det fanns en A2004 för billig penning, så jag köpte det som fanns på Elgiganten för stunden, A2254 med rostfri burk. Efter snabbanalys av konstuktion o filter kom jag fram till att fortsätta använda grovisen trots allt. känns mer rimligt att göra rent filtret i grovisen efter varje sotning istället för det i sugaren. (förstår via tidigare inlägg här att det nog inte var så dumt). Funkar perfekt! Inga uppeldade elmotorer längre heller. Enda nackdelen är att ha två stora "burkar" parkerade brevid pannan...
Har kört Kärcher grovis mot vanliga damsugare tills i höstas. Efter att på ett år ha "eldat up" 2 st. vanliga hushållsdammsugare (fick slängas ut genom källardörren i all hast) och insett att den nyinförskaffade Electrolux silent sugaren slår av automatsäkringen efter 1 minut (pga överhettning i all ljudisolering i den

Hade ingen aning om att det fanns en A2004 för billig penning, så jag köpte det som fanns på Elgiganten för stunden, A2254 med rostfri burk. Efter snabbanalys av konstuktion o filter kom jag fram till att fortsätta använda grovisen trots allt. känns mer rimligt att göra rent filtret i grovisen efter varje sotning istället för det i sugaren. (förstår via tidigare inlägg här att det nog inte var så dumt). Funkar perfekt! Inga uppeldade elmotorer längre heller. Enda nackdelen är att ha två stora "burkar" parkerade brevid pannan...
Blueflame -06+CTC1100 35KW -95+Toshiba l/l vpump -04+Flexit ventilationsanl. m v-växlare -95, 90+90+45 kvm.
fattar inte varför alla dammsuger ur pannan.. jag gör med en stor hink och en liten kruka dom jag skrapar ut askan med.. dammsuger bara lite lite grann när jag tagit bort rostret,brukar ramla ner lite smuts där då..
Med detta sätt har jag gjort av med 1påse till dammsugarn på 2år och då blir det endå lite skit på golvet vid pannan och förrådet som jag oxå dammsuger upp.. har en enkel hercules dammsugare kostade nog 300spänn på bauhaus..
Med detta sätt har jag gjort av med 1påse till dammsugarn på 2år och då blir det endå lite skit på golvet vid pannan och förrådet som jag oxå dammsuger upp.. har en enkel hercules dammsugare kostade nog 300spänn på bauhaus..
janfire flex-a nibe city vx
2våning tegelkåk 1909
170m2
2våning tegelkåk 1909
170m2
Ajoo.. askdamm
Jaha, pratar om dammsugare om olika modell bra och dålig.
Vill man ha riktig som tillhör professionella
sotar damsugare
Pullman, så hittade jag här men 3500 kr http://www.blocket.se/vi/18258162.htm?ca=23_4_s
Jag har haft Grovis sedan 2004 och aldrig problem, har varit välskött och underhåll och filter är samma i 4 år. likadan i butik kostar 495 kr.

Jaha, pratar om dammsugare om olika modell bra och dålig.
Vill man ha riktig som tillhör professionella
sotar damsugare
Pullman, så hittade jag här men 3500 kr http://www.blocket.se/vi/18258162.htm?ca=23_4_s
Jag har haft Grovis sedan 2004 och aldrig problem, har varit välskött och underhåll och filter är samma i 4 år. likadan i butik kostar 495 kr.

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Kör med en vanlig grovdammsugare från Cl.Olsson med filter och påse i. Kostade ca 460kr och har använt denna ihop med en Altbergs askfälla i ca 7,5 år nu utan problem. Har inte några problem med damm. Inga filter som sätts igen. Rengör dammsugaren en gång om året, just för att förlänga livslängden och höja sugkapaciteten. Byter då även påsen.
200 Liter
Spana in detta monster: 200 Liter´s dammsugartillsats.
Lite bökigt att bära upp för små trappor kanske, se själv.
http://www.ved-pellets.se/butik/commerc ... og_pid=yes
Lite bökigt att bära upp för små trappor kanske, se själv.
http://www.ved-pellets.se/butik/commerc ... og_pid=yes
STOR ERFARENHET AV JANFIRE I MITT HUS 255kvm 2 vån med Janfire Pelletspanna (utan NH men med Flex-A)