Laddomat fråga
Laddomat fråga
Hejsa
Har investerat i Stockbros biosolpanna och undrar om jag måste koppla en laddomat till denna?
Har investerat i Stockbros biosolpanna och undrar om jag måste koppla en laddomat till denna?
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Om det inte är allt för långt mellan husen så kan du ju köra med vvc (varmvattencirkulation) o skippa den lilla tanken i huset..Norrland skrev:Ja eller om man ska kalla det elpanna? Biosolpannan i sig har ju en inbyggd tank på 620lit och sedan kulver øver till denna tank som placeras i huset dær tar jag också ut tappvarmvatten.
VVC kan med fördel köras på timer/rörelsevakt vid tappställen o en liten elberedare i huset, Men det kanske det som ni tänkt göra med 250 l beredaren??
Om det är så kan ni ta en mindre beredare..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Førstår inte riktigt vad du menar med vvc. I vårat fall så ær færskvattnet draget till garaget, mellan garage och hus går en oisolerad færskvledning. Tanken var væl att koppla in garagets tappvv på biosolpannan och sedan ha husets tappvv via elpannan som också då ær ansluten till pannan via kulvert.