Vilka sorter finns ?
Vilka sorter finns ?
Vilka pelletssorter finns på marknaden?
kan man blanda pellets med någotför att göra det mer ekonomiskt ?
skulle vilja ha en uttömmande guide på detta.
så om alla fyller i t.ex
Namn:
Innehåller:
Kvalitet:
Pris per pall/ton:
Finns var:
Fungerar och blanda med:
Fungerar med dessa brännare:
Fungerar INTE med :
tack på förhand
så hjälper vi alla nybörjare som mig..
kan man blanda pellets med någotför att göra det mer ekonomiskt ?
skulle vilja ha en uttömmande guide på detta.
så om alla fyller i t.ex
Namn:
Innehåller:
Kvalitet:
Pris per pall/ton:
Finns var:
Fungerar och blanda med:
Fungerar med dessa brännare:
Fungerar INTE med :
tack på förhand
så hjälper vi alla nybörjare som mig..
Jag tror inte på iden med någon guide för pelletssorter.
Har du inte eldat med pellets för så är det vanliga svenska träpellets av tall och gran du ska satsa på. De kan skilja sig åt lite i fråga om längd och hårdhet. Bäst anses de pellets vara som är fasta. innehåller lite spån och är av någorlunda lika längd.
Alla de här uppgifterna uppdateras på forum så fort något nytt händer, bara att läsa.
Pelletspriser finns på www.pelletspris.com
Bäst är väl om du skaffar samma sorts pellets som använts tidigare så slipper du ställa om brännaren.
Att blanda pellets är nog inte så lyckat i en vanlig pelletsbrännare, men du verkar ju ha någon sorts havrebrännare.
Har du en havrebrännare i en kombipanna så är det ju inte bara generella pelletskunskaper du behöver utan också mycket speciell kunskap om den rätt speciella utrustning du har.
Bäst är att du försöker få så mycket kunskaper som går av den förre ägaren. Varför t.ex. eldar man dyr pellets i en havrebrännare när havre enligt upgift är bra mycket billigare?
Har du inte eldat med pellets för så är det vanliga svenska träpellets av tall och gran du ska satsa på. De kan skilja sig åt lite i fråga om längd och hårdhet. Bäst anses de pellets vara som är fasta. innehåller lite spån och är av någorlunda lika längd.
Alla de här uppgifterna uppdateras på forum så fort något nytt händer, bara att läsa.
Pelletspriser finns på www.pelletspris.com
Bäst är väl om du skaffar samma sorts pellets som använts tidigare så slipper du ställa om brännaren.
Att blanda pellets är nog inte så lyckat i en vanlig pelletsbrännare, men du verkar ju ha någon sorts havrebrännare.
Har du en havrebrännare i en kombipanna så är det ju inte bara generella pelletskunskaper du behöver utan också mycket speciell kunskap om den rätt speciella utrustning du har.
Bäst är att du försöker få så mycket kunskaper som går av den förre ägaren. Varför t.ex. eldar man dyr pellets i en havrebrännare när havre enligt upgift är bra mycket billigare?
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Stora Enso pellets.
Saken är den att vi ska hyra detta huset.
Hyresvärden har ingen kunskap om brännaren eftersom det är en hyrestagare som satt in pannan "tror jag"
men i vilket fall som helst så får jag nog pröva mig fram.
Kommer garanterat inte använda samma pellets i denna pannan eftersom jag inte vet var dom har köpt pelletsen och att jag har hört att ett par släktingar köper pallar för 1600kr stycket c:a och det är bra kvalitet så att vi kommer köra på dessa.
mer info om dessa pelletsen kommer senare. var och exakt pris osv.
havre har ju stigit väldigt mycket i pris på den senaste tiden.
och kommer stiga ytterligare för jag tror förhållanden för odling kommer förämras drastiskt i år här nere i skåne.
Hyresvärden har ingen kunskap om brännaren eftersom det är en hyrestagare som satt in pannan "tror jag"
men i vilket fall som helst så får jag nog pröva mig fram.
Kommer garanterat inte använda samma pellets i denna pannan eftersom jag inte vet var dom har köpt pelletsen och att jag har hört att ett par släktingar köper pallar för 1600kr stycket c:a och det är bra kvalitet så att vi kommer köra på dessa.
mer info om dessa pelletsen kommer senare. var och exakt pris osv.
havre har ju stigit väldigt mycket i pris på den senaste tiden.
och kommer stiga ytterligare för jag tror förhållanden för odling kommer förämras drastiskt i år här nere i skåne.
Utrustning:
Agrotec brännare i en gammal Duplomat kombipanna.
-
- Pannrumstomte!
Som sagt så vet jag inte alla detaljer, och så fort jag vet så lägger jag in det på den där pelletssidan.
det jag vet nu :
ligger någonstans runt fjälkinge, vånga, bromölla om man ska göra en cirkel dvs.
priset skulle ligga mellan 1600-1700 kr pallen.
vet inget om kvaliteten
Och priset gällde minst 3 pallar vid ett köp.
sen vet jag inte om det ingick hemkörning eller inte. men det känns nästan oviktigt med det låga priset.
sen så sa dom något om att det skulle bli ännu billigare om man kom över 5 pallar.
det jag vet nu :
ligger någonstans runt fjälkinge, vånga, bromölla om man ska göra en cirkel dvs.
priset skulle ligga mellan 1600-1700 kr pallen.
vet inget om kvaliteten
Och priset gällde minst 3 pallar vid ett köp.
sen vet jag inte om det ingick hemkörning eller inte. men det känns nästan oviktigt med det låga priset.
sen så sa dom något om att det skulle bli ännu billigare om man kom över 5 pallar.
Utrustning:
Du nämde att ni skall hyra huset frågan är borde inte hyresvärden veta vem som har installerat detta för det måste han ha viss uppfattning om eftersom man konverterar inte bara sådär utan att man kontrollerara och godkänner det innan uppstart.
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare