I feb 05 installerades en Econompanna hos mej, den 20 dec stannade den, förra vintern var det samma sak. Reparatören var här och åtgärdade, pannan gick ca 1 månad och har nu stått sen i början av mars.
Garantitiden gick ut 31/12 men felet uppstod 20 dec första ggn för denna säsong. Någon respons från EcoTec har inte skett. Hur kan det få gå till på det här sättet, en panna ska ju hålla många år och om man har förlängt garantien, pga många larm och totalstopp så bör ju även dom förstå att kunden borde få en ny panna!!! Är detta ett fall för Plus kanske........har hört genom några installatörer att dom har fått bära ut många Econompannor..............
Det är en som det står på fakturan, en 75 flexskruv/m, 75-45GR BÖJ GRÖN
Pannan är en econom panna från Ecotec, endast 3 år gammal och den har krånglat många gånger under dessa 3 år. Droppen var ju nu när även skruven gick av. Tack för ditt svar.
Ta kontakt med din konsumentrådgivare i komunen eftersom felet uppstod under garantitiden så är det deras skyldighet att åtgärda detta och det ska fungera mer än en månad.
Jag råkade ut för en liknande sak fast inte med pannan utan en torktumlare och hade en reperatör hemme tre gånger utan att de lyckades fixa problemet.
Garantitiden hade gått ut två månader efter första besöket stod utan torktumlare i tre månader. Tog kontakt med konsumentombudsman(kvinna) två dagar senare kom de med en ny torktumlare plus ett litet paket som ursäkt för att vi var utan torktumlare i 3 mån.
Behövde inte betala någonting.
Så visst hjälper det att ta kontakt.
Prova och hör av dig,