Längre matarskruv till PX21?

Skriv svar
flygsfors
Ungskog

Längre matarskruv till PX21?

Inlägg av flygsfors »

Ska införskaffa en PX21:a till min Albinpanna -90 med beredare i sig nu till sommaren. Det som bekymrar mig lite är att jag skulle behöva en lite längre skruv, ca3 meter. PX21:an har bara 1,7m som standard och 2,3m som tillval, tittat på mafab men en tremetare kostade där ca 6000kr, lite för dyrt för mig.Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, skaffa en tremetare och allt är frid och fröjd, eller riva ut en hemmabyggd acc-tank på 500 liter(har en strömsnästank på 500liter också inkopplad) för att få rum med förrådet(kommer helt klart kosta lite i rörjobb). Vad ska jag göra?Behövs det 1000liter eller finns det billigare skruvar? Det är mycket nu!!! MVH/Roger
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Om jag förstår dig rätt. Vad du skrev att du SKA köpa en PX21 betyder snart köpa, då kan man köpa bara brännare utan skruv så köpa du 3 meter utav Mafa eller annat.
Eller pratar med din försäljare som du ska köpa PX21 och ber om att du önskamål ha 3 meter istället för 1,7m till en rimlig pris, men försöker mod att säga pruta till jämn belopp eller 10 % rabatt.

Eller hur?
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
flygsfors
Ungskog

Inlägg av flygsfors »

Jo, jag ska köpa den till sommaren. Jag har fått pris på 21000kr monterat och färdigt, utan förråd.Vad kan en standardskruv kosta tro?Den är ju säkert nästan gratis i det här paketpriset när man är intresserad att byta till en annan skruv.Men kontrar jag rörjobbets kostnader mot en ny skruv kanske det inte blir så stor skillnad.Förresten, går det att koppla brännaren på oljebrännarens dubbeltermostat för att kunna styra den vid vilken temp den ska starta?
Skriv svar