Priser Combifire
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Priser Combifire
Slog en pling till vedsol..
Det finns två pannor 20 kW/40kW
20kW 25100:- Inkl moms o spaksotning
40kW 30000:- Inkl moms o spaksotning
Håltagning i sidan för brännare 2250:-
Automatiskuraskning 5200:-
Det finns två pannor 20 kW/40kW
20kW 25100:- Inkl moms o spaksotning
40kW 30000:- Inkl moms o spaksotning
Håltagning i sidan för brännare 2250:-
Automatiskuraskning 5200:-
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ser man.. automatisk uraskning verkar najs.
tror inte combire levereas med elpatroner.
När jag pratade med ecotec så förespråkade han Thermias biomatic elle Focus, när jag nämde combifire så snyste han på näsan men ville inte säga något mer (han skall ju inte kasta skit så det var ju rätt).
Någon som vet någon stor nakdel med combifire.
När jag pratade med ecotec så förespråkade han Thermias biomatic elle Focus, när jag nämde combifire så snyste han på näsan men ville inte säga något mer (han skall ju inte kasta skit så det var ju rätt).
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden

-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Jo de va därför jag ringde..Charlie skrev:Fick du veta nå´t om vattenvolym och vv-kapacitet?

Pannan va på 200 liters vattenvolym...
vv-slingan va 9,9 meter...
Jag frågade om den klarar av vv för ett badkar (tänkte på tråden här) o de ska inte va nå problem om pannan bara ä varm.. Panna bör ha en tempratur på 80 grader då ska de gå bra att fylla ett badkar..
Men när jag sa att jag läst på forumet om en som hade problem då sa han de va konstigt om pannan hade full temp el att brännaren gick..
Men de är klart sa han efter en stund om brännaren stod o man tappar upp ett 3-400 liters kar så blir de nog problem med vv..
Men han hade inga siffror att ge om hur många liter/minut den gav..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Finns väl bara två saker som gjorde att han inte gillade combifire..Patrik skrev:ser man.. automatisk uraskning verkar najs.
Antingen ä de nå som inte ä bra t.ex hur den klarar varmvattnet el oxå att han inte sålde Combifire..??
Men den ä ju inte riktigt bra om man ska köra mot acktank då den har 200 l vattenvolym.. Men detta gäller ju även biomatic o focus som ligger på gränsen tycker ja iaf..
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
mmm å de är ju lite synd att den inte klarar vv utan att man måste ha en separat vv-beredare som ska gå på el..Sixten skrev:Visst är vv-försörjningen klen,men man kan koppla vv-slingan till en sepatrat vv-beredare.Annars är den mycket lättskött,och den funkar med alla brännre,eftersom alla brännare provas mot den på SP och Äfab.

Annars verkar de va en kanon panna..

Nu känner jag att det är nå´t jag inte fattar. Vad är skillnaden på en slinga och en värmeväxlare??
Jag har ju en panna med 145l vattenvolym och en värmeväxlare och tycker att det fungerar bra. Visst ska jag tappa upp ett badkar är det på gränsen, men med viss planering funkar det.
Då tycker man ju att en panna med 200l volym borde ha bättre effekt, eller?
Inte kan det spela nån roll att det är en slinga? Det är ju ändå värme som pumpas ur pannan...
Jag har ju en panna med 145l vattenvolym och en värmeväxlare och tycker att det fungerar bra. Visst ska jag tappa upp ett badkar är det på gränsen, men med viss planering funkar det.
Då tycker man ju att en panna med 200l volym borde ha bättre effekt, eller?
Inte kan det spela nån roll att det är en slinga? Det är ju ändå värme som pumpas ur pannan...
Janfire Flex-a i CTC1100 Family 25
Jag har varit och tittat på den här panna hos tillverkaren och tycker att den är klart intressant, http://www.peltec.nu/ . Hem sidan är under ombyggnad så jag hoppas att dom får lite bättre fart på den snart.
Han berättade om ett ställe som dom hade installerat panna på, där blev det godkänt med en plast skorsten genom väggen med oljebrännare! 55 grader på rökgaserna ur pannanhade dom då. Små mått på pannan och trevliga grabbar som tog sig tid att visa tillverkningen från början till eget pannrum. Kul tyckte jag.
priset ca 17000 exkl.moms
Han berättade om ett ställe som dom hade installerat panna på, där blev det godkänt med en plast skorsten genom väggen med oljebrännare! 55 grader på rökgaserna ur pannanhade dom då. Små mått på pannan och trevliga grabbar som tog sig tid att visa tillverkningen från början till eget pannrum. Kul tyckte jag.