PICStart+ är "direkt olämplig", det är en "sockel-programmerare" och nu för tiden ska man INTE ta ur kretsen, peta den i programmeringsenheten, blåsa in programmet, ta kretsen ur programmeringsenheten och peta i "projektet" igen.
Nu använder man ISCP vilket PICKit2 (K&C-grejen) just gör. Om du "bytar upp dig" till en PIC18Fxxx processor kan du även använda PICKit2 som ICD vilket betyder In-Circuit Debugger, man kan då programmera, resetta processorn, markera stopp-punkt (om man vill), köra programmet till stopp-punkten eller steg för steg eller bara låta den köra till man manuellt stoppar det, sedan kan man kolla alla variabler osv.
Alltså GREJEN att ha!
Jag har själv en PICKit2, min kollega fick den förra jag hade då han behövde den bättre, på ca: 1 dag hade han löst ett stort problem han hade jobbat med 1½ vecka utan att få ordning på...
Dubbla USART:
PIC18F6310
PIC18F6410
PIC18F8310
PIC18F8410
Det finns många fler (74 st i PIC18F-serien faktisk) men jag specade även 3 PWM-kanaler...
HÄR kan du komma till deras "Parametric search" där man definiera vad man söker och kan sedan se vilka kretsar som uppfyller dessa krav.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!