Det här är mitt första inlägg på detta forum. Anledningen till att jag gått med i detta forum är att jag har blivit med hus.

Som ni ser i min profil så har jag inte börjat att elda pellets än. Jag har planerat att börja med att veckoförråd och senare när jag har kapat ner oljetanken så ska det bli ett bulkförråd. Jag kommer även använda mellan förrådet när bulkförrådet är i drift (dvs 2st skruvar)
Nu till frågan:
Jag skall bygga ett bulkförråd som är långsmalt ca (240x150x220cm) och skall ha bulkanslutningen på en kortsida, tanken var att ha en rak anslutning vilket är mest optimalt.
Men jag fick en 90 graders anslutning av grannen vilket jag kan montera längs med husväggen. Men skall jag offra mig på att köpa en rak anslutning bara för att slippa slitaget på pelletsen som blir med en böjd anslutning?
Och till frågan hör att jag kommer att behöva ca 25 meter slang från bulkbilen, ovasett vad jag kommer att välja för anslutning.
Jag vill ha både åsikter och tankar om berörd fråga, och självklart svar om någon vet.
Mvh J