Någon som kan hjälpa mig??
Har en TMW (Alpha)kombipanna från -85 och en TB-Mini brännare från Torsby-Ugnen -02.. Nyinstallerad är brännaren..
Pannan har bara eldats med el och med olja förut. Oljetanken är borttagen av gamla ägaren till kåken.
Veddelen är aldrig eldat i!
Insatsrör på 110 mm i diameter är insatt i skorstenen för c:a 5 år sedan.
Funkar bra och elda med pellets till en början, dvs tills brännaren är varm, då börjar det bli varmt på fallröret, och dammar igen på glasen till fotoccellen på ingen tid alls

Har haft en återförsäljare från Osby här och tittat, han tog hem brännaren och byggde om den till varmluftständning istället för eltändning, då den bakbrann för mig vid misslyckad första start, andra starten så var där mkt rökgaser i pannan så den "puffade" till REJÄLLT!!.
Han trodde jag har dåligt drag i pannan... Har undersökt detta och hittat en plåt i pannan.. sitter för hålet där röken ska gå ut till skorstenen(på sidan inne i pannan), c:a 2*25 cm glipa på undersidan av denna plåt som röken går ut genom, kan man ta bort denna helt? den är ju bara påhakad

Då får man ju ett hål som är c:a 10*20 cm istället..
Röret till skorstenen från pannan går ut längs golvet..
Någon som har någon bra ide´ vad man kan göra åt draget

Jag är ingen expert på pannor, så man har rätt så dålig koll på saker och ting i detta ämne...
Mvh Roy