det jag började tänka på var gångtid på skruv vs paustid
vad är best? liten gångtid större paustid eller tvärt om

då jag tycker min matar ganska ojämt har gångtid 3 sek paus 17 sek
Hur ser den ut inuti Biomaster? Är det liggande tuber med turbulatorer. Blir det problem med flygaska från brännaren som lägger sig i tuberna. Är det bökigt att sota. Måste brännaren tas bort för att sota tuberna.magnus32 skrev: och ska jag gå på aska o rök ur skorsten så ser alt bra ut men givetvis vore en riktig inställning bra dock svårt att få nån till att göra det med test instrument
hm det är liggande kanaler ganska tjocka sen är den en vinkel neråt och upp igen och ut om du förstår hur jag menar(den absoberar vämen riktigt bra) vist blir det flyg aska där men väldigt enkelt o ta bortTorsten skrev:Hur ser den ut inuti Biomaster? Är det liggande tuber med turbulatorer. Blir det problem med flygaska från brännaren som lägger sig i tuberna. Är det bökigt att sota. Måste brännaren tas bort för att sota tuberna.magnus32 skrev: och ska jag gå på aska o rök ur skorsten så ser alt bra ut men givetvis vore en riktig inställning bra dock svårt att få nån till att göra det med test instrument
Hur är det med askutrymme, det finns väl ingen utdragbar asklåda?
Verkar ju ha fungerar bra sedan installationen.