Skall panntempen gå ner till 65 grader ??
Fick min flex-a monterad på min parca norah 3000 förra veckan
pannan går upp till 80 grader innan termostaten klipper , men det stora spannet mellan 65-80grader gör att värmen som levereras ut till elementen varierar så mycket min förra brännare låg på mellan 75-80 grader.
Panntemp
Min panna/brännare går också mellan 60-85grader.Det är s.k.lång hysteres.Det gamla var väl när du hade olja?
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Det är väl panntermostaten som styr det , inte brännaren . Vad hade du för brännare innan ? Kom visst ett inlägg innan . Flexen har ingen ställbar hysteres vad jag vet . Men om du har det kallt ute , misstänker jag att det kan bero på att flexen har rätt lång uppstart tid , kanske bättre att köra den på underhållsläge , om du inte gör det .
Wepe
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
-
- Pannrumstomte!
Min hysteres ligger på 65-85 med 65 som start är efter att någon sagt något om att man kan slippa kondenspunkt i pannan om man ligger över 60.
Vänligen Brus
Vänligen Brus
Ulmabrännare i Ulmapanna
125 m2 i ett och ett halvt plan plus uppvärmd källare på ca 70 m2. Dåligt isolerat med gamla dragiga tvåglasfönster. Byggår 1929 och tillbyggt 1960.
125 m2 i ett och ett halvt plan plus uppvärmd källare på ca 70 m2. Dåligt isolerat med gamla dragiga tvåglasfönster. Byggår 1929 och tillbyggt 1960.
Jag kör brännaren 63-85gr (justerbart), hur varmt vatten shuntar du ut?
En shuntstyrning släpper ut rätt temperatur oberoende panntemp. Iallafall så länge det finns tillräckligt hög temp i pannan.
Har du inga radiatortermostater som jämnar ut?
/Vednisse
En shuntstyrning släpper ut rätt temperatur oberoende panntemp. Iallafall så länge det finns tillräckligt hög temp i pannan.
Har du inga radiatortermostater som jämnar ut?
/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.